Porady dla firm

Coaching jako forma rozwoju pracowników

Coaching jako forma rozwoju pracowników

Coaching jako proces zakłada towarzyszenie klientowi (pracownikowi) w jego rozwoju i poszukiwanie rozwiązań, które mają na celu zwiększenie efektywności w pracy, jak również odnalezienie ukrytych zasobów pracowniczych, które można wykorzystać na stanowisku pracy. Coaching jest procesem, który należy wyraźnie oddzielić od mentoringu, doradztwa czy konsultingu.

Czytaj dalej 
Ocenianie pracowników

Ocenianie pracowników

Ocena pracownicza jest jednym z elementów organizacji przedsiębiorstwa. Systematyczna analiza sytuacji i kondycji firmy pozwala na zarządzanie oparte na przemyślanych strategiach i planach, a monitorowanie postępów pracowniczych umożliwia świadome zarządzanie własnym przedsiębiorstwem. Ocenianie pracowników stanowi kluczowe narzędzie w systemie zarządzania zasobami ludzkimi i służy do realizacji celów motywacyjnych, informacyjnych, a także administracyjnych. Wszyscy pracownicy powinni […]

Czytaj dalej 
Motywowanie pracowników

Motywowanie pracowników

Motywacja pracowników do pracy przekłada się na sukcesy i rozwój całego przedsiębiorstwa. Wyznacza ona kierunek działania i definiuje sens podejmowanych aktywności. Zdaniem X. Gliszczyńskiej „ludzi motywuje do wysiłku nie to co zdobyli, ale to czego pragną”. Jeśli pracownicy w środowisku pracy będą dostrzegali realne szanse na realizację własnych celów i pragnień zawodowych, zwiększy się ich […]

Czytaj dalej 
Kompetencje miękkie na rynku pracy

Kompetencje miękkie na rynku pracy

Analiza struktury ofert pracy wskazuje, że wśród elementów składowych ogłoszenia oprócz charakterystyki stanowiska, na jakie ubiega się kandydat znajduje się również opis niezbędnych i pożądanych wymagań. Niezmiennie od kilku lat oprócz doświadczenia, kwalifikacji, a także dodatkowych umiejętności, pojawia się szereg kompetencji miękkich, które wydają się być niezbędne w środowisku pracy i są pożądane przez pracodawców. […]

Czytaj dalej 

Wynajem samochodów coraz popularniejszy wśród MŚP

Firmowe samochody wychodzą z mody? Okazuje się, że coraz więcej przedsiębiorstw działających w sektorze MŚP woli wynajmować pojazdy, zamiast je kupować. Z długoterminowego wynajmu aut korzysta już prawie ¼ takich firm.

Czytaj dalej 

Polskie firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Od kilku miesięcy w Polsce utrzymuje się relatywnie niskie bezrobocie, a zatrudnienie stale rośnie. Mimo to wciąż istnieją osoby niemogące znaleźć pracy i firmy niemające odpowiednich pracowników. Czym jest to powodowane i jak to zmienić?

Czytaj dalej 

Technologie informatyczne podnoszą konkurencyjność MŚP

Ipsos MORI przeprowadził badanie, w którym sprawdził, jakie znaczenie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw mają technologie informatyczne. Ustalono, że zwiększają one produktywność firm i podnoszą jakość obsługi klientów.

Czytaj dalej 

Zatrudnisz młodego pracownika – otrzymasz do 26 tys. zł dofinansowania

Wraz z nowym rokiem ruszy w Polsce program dofinansowań dla pracodawców zatrudniających osoby młode. Szacuje się, że już na początku działania da on pracę ok. 30 tys. obywateli. Firmy mogą liczyć na benefity sięgające 26 tys. złotych.

Czytaj dalej 
II edycja konferencji Geomarketing Forum

II edycja konferencji Geomarketing Forum

28 października odbyła się II edycja konferencji Geomarketing Forum, które jest jedyną taką okazją do poznania tajników skutecznego wykorzystania informacji przestrzennej. Kto wziął udział w wydarzeniu i jakie tematy poruszano?

Czytaj dalej 

Zatrudnianie młodych do 30-stki szansą na niższe koszty pracy?

Wiele mówi się o bezrobociu wśród młodych osób, jednak już wkrótce sytuacja Polaków przed 30. rokiem życia może ulec poprawie. Wszystko dzięki ustawie, która miałaby przenosić na rząd część kosztów ich zatrudnienia.

Czytaj dalej 

Praca zdalna oszczędnością dla szefa, już 10% tak właśnie zatrudnia

Praca zdalna to udogodnienie dla wielu pracowników, którzy z jakiegoś powodu nie mogą lub nie chcą codziennie pojawiać się w miejscu zatrudnienia. Jest to też spora oszczędność dla firm, dlatego decyduje się na nią już 10% pracodawców.

Czytaj dalej 

Firmy tracą czas i pieniądze na nieskutecznych spotkaniach

Firmowe spotkania często są nieefektywne? Tak sugerują eksperci, którzy uważają, że polskie przedsiębiorstwa tracą wiele czasu i pieniędzy na bezsensowne spotkania z pracownikami, klientami, innymi menedżerami. Jak to zmienić?

Czytaj dalej 

Praca zdalna nie przynosi firmom oczekiwanych korzyści?

Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że praca zdalna to przyszłość gospodarki. Dzisiaj jednak nie ma już wątpliwości – pracownicy wykonujący obowiązki poza firmą są mniej efektywni, a przedsiębiorstwa sporo na tym tracą. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj dalej 
Coraz więcej firm w legnickiej strefie ekonomicznej

Coraz więcej firm w legnickiej strefie ekonomicznej

Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna ulegnie powiększeniu. Wejdą do niej 3 nowe firmy, które stworzą łącznie ok. 150 miejsc pracy. Z zapowiedzi wynika, że najwięcej inwestycji rozpocznie tu firma Schneider Pojemniki Transportowe.

Czytaj dalej 

Sukces firmy współgra z jej umiejętnością budowania wizerunku w sieci

Internet ma wielkie znaczenie w życiu osób prywatnych, ale też w działalności wielu firm. Jego moc może być skrzętnie wykorzystywana do budowania wizerunku w sieci. Jak sprawić, by był on możliwie najlepszy i przełożył się na realny sukces?

Czytaj dalej