Porady dla firm

System wsparcia szkoleń dla firm

System wsparcia szkoleń dla firm

Baza Usług Rozwojowych (BUR) to ogólnodostępna, bezpłatna platforma, która zawiera bogatą ofertę usług rozwojowych w rozmaitej formie (m.in. w postaci kursów, szkoleń, studiów podyplomowych, doradztwa, mentoringu, coachingu).

Czytaj dalej 
Generacje X, Y i Z na rynku pracy

Generacje X, Y i Z na rynku pracy

Rynek pracy nieustannie się zmienia. Współcześni pracownicy mają już zupełnie inne oczekiwania niż ich rodzice czy dziadkowie. Zmiany widoczne są nawet z poziomu generacji, które socjologowie nazwali generacją X i generacją Y. Na rynek pracy właśnie wchodzi generacja Z, która zaczyna wypierać swoich poprzedników.

Czytaj dalej 
Social media jako narzędzia rekrutacji pracowników

Social media jako narzędzia rekrutacji pracowników

Media społecznościowe pełnią wiele funkcji. Biorąc pod uwagę właśnie funkcjonalność, można dokonać następującej ich klasyfikacji. Social media służą (networkeddigital.com):

Czytaj dalej 
Metody rekrutacji i selekcji pracowników

Metody rekrutacji i selekcji pracowników

Proces rekrutacji i selekcji są ze sobą nierozerwalnie związany. Rekrutacja zakłada przygotowanie opisu stanowiska pracy oraz informowanie o zapotrzebowaniu na pracownika o konkretnych i określonych kwalifikacjach i kompetencjach. Selekcja jest procesem, który następuje bezpośrednio po rekrutacji, kiedy rekruter spośród pozyskanych zgłoszeń dokonuje weryfikacji i wstępnego wyboru kandydatów, którzy w największym stopniu sprostali wymaganiom całego procesu.

Czytaj dalej 
Coaching jako forma rozwoju pracowników

Coaching jako forma rozwoju pracowników

Coaching jako proces zakłada towarzyszenie klientowi (pracownikowi) w jego rozwoju i poszukiwanie rozwiązań, które mają na celu zwiększenie efektywności w pracy, jak również odnalezienie ukrytych zasobów pracowniczych, które można wykorzystać na stanowisku pracy. Coaching jest procesem, który należy wyraźnie oddzielić od mentoringu, doradztwa czy konsultingu.

Czytaj dalej 
Ocenianie pracowników

Ocenianie pracowników

Ocena pracownicza jest jednym z elementów organizacji przedsiębiorstwa. Systematyczna analiza sytuacji i kondycji firmy pozwala na zarządzanie oparte na przemyślanych strategiach i planach, a monitorowanie postępów pracowniczych umożliwia świadome zarządzanie własnym przedsiębiorstwem. Ocenianie pracowników stanowi kluczowe narzędzie w systemie zarządzania zasobami ludzkimi i służy do realizacji celów motywacyjnych, informacyjnych, a także administracyjnych. Wszyscy pracownicy powinni […]

Czytaj dalej 
Motywowanie pracowników

Motywowanie pracowników

Motywacja pracowników do pracy przekłada się na sukcesy i rozwój całego przedsiębiorstwa. Wyznacza ona kierunek działania i definiuje sens podejmowanych aktywności. Zdaniem X. Gliszczyńskiej „ludzi motywuje do wysiłku nie to co zdobyli, ale to czego pragną”. Jeśli pracownicy w środowisku pracy będą dostrzegali realne szanse na realizację własnych celów i pragnień zawodowych, zwiększy się ich […]

Czytaj dalej 
Kompetencje miękkie na rynku pracy

Kompetencje miękkie na rynku pracy

Analiza struktury ofert pracy wskazuje, że wśród elementów składowych ogłoszenia oprócz charakterystyki stanowiska, na jakie ubiega się kandydat znajduje się również opis niezbędnych i pożądanych wymagań. Niezmiennie od kilku lat oprócz doświadczenia, kwalifikacji, a także dodatkowych umiejętności, pojawia się szereg kompetencji miękkich, które wydają się być niezbędne w środowisku pracy i są pożądane przez pracodawców. […]

Czytaj dalej 

Wynajem samochodów coraz popularniejszy wśród MŚP

Firmowe samochody wychodzą z mody? Okazuje się, że coraz więcej przedsiębiorstw działających w sektorze MŚP woli wynajmować pojazdy, zamiast je kupować. Z długoterminowego wynajmu aut korzysta już prawie ¼ takich firm.

Czytaj dalej 

Polskie firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Od kilku miesięcy w Polsce utrzymuje się relatywnie niskie bezrobocie, a zatrudnienie stale rośnie. Mimo to wciąż istnieją osoby niemogące znaleźć pracy i firmy niemające odpowiednich pracowników. Czym jest to powodowane i jak to zmienić?

Czytaj dalej 

Technologie informatyczne podnoszą konkurencyjność MŚP

Ipsos MORI przeprowadził badanie, w którym sprawdził, jakie znaczenie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw mają technologie informatyczne. Ustalono, że zwiększają one produktywność firm i podnoszą jakość obsługi klientów.

Czytaj dalej 

Zatrudnisz młodego pracownika – otrzymasz do 26 tys. zł dofinansowania

Wraz z nowym rokiem ruszy w Polsce program dofinansowań dla pracodawców zatrudniających osoby młode. Szacuje się, że już na początku działania da on pracę ok. 30 tys. obywateli. Firmy mogą liczyć na benefity sięgające 26 tys. złotych.

Czytaj dalej 
II edycja konferencji Geomarketing Forum

II edycja konferencji Geomarketing Forum

28 października odbyła się II edycja konferencji Geomarketing Forum, które jest jedyną taką okazją do poznania tajników skutecznego wykorzystania informacji przestrzennej. Kto wziął udział w wydarzeniu i jakie tematy poruszano?

Czytaj dalej 

Zatrudnianie młodych do 30-stki szansą na niższe koszty pracy?

Wiele mówi się o bezrobociu wśród młodych osób, jednak już wkrótce sytuacja Polaków przed 30. rokiem życia może ulec poprawie. Wszystko dzięki ustawie, która miałaby przenosić na rząd część kosztów ich zatrudnienia.

Czytaj dalej 

Praca zdalna oszczędnością dla szefa, już 10% tak właśnie zatrudnia

Praca zdalna to udogodnienie dla wielu pracowników, którzy z jakiegoś powodu nie mogą lub nie chcą codziennie pojawiać się w miejscu zatrudnienia. Jest to też spora oszczędność dla firm, dlatego decyduje się na nią już 10% pracodawców.

Czytaj dalej