Nowa generacja reklam opracowywana przez polski start-up

o reklamie

Autor: Will Lion

Jeden z polskich start-upów pracuje nad reklamami, które mogą zrewolucjonizować marketing w sieci! DataLeezer chce stworzyć reklamy, które będą trafiały tylko do tych użytkowników, którzy rzeczywiście mogą się nimi zainteresować.

To może być lekarstwo na SPAM zaśmiecający skrzynki pocztowe, a także na niecelność mailingu wysyłanego przez firmy promujące swoje produkty i usługi. Polski start-up DataLeezer pracuje właśnie nad nową generacją reklam. Miałyby one zostać wyposażone w sztuczną inteligencję tak, by trafiały wyłącznie do ściśle określonej grupy adresatów. W selekcji osób, do których mają dotrzeć materiały reklamowe pomagałoby także zjawisko Big Data.

Na chwilę obecną gotowa jest już baza, która start-upowi ma pomóc w stworzeniu nowoczesnego systemu spersonalizowanych reklam. Będzie on komfortowy zarówno dla internautów, jak i dla promujących się marek. Użytkownicy sieci będą mogli w jeszcze prostszy i szybszy sposób dokonywać zakupów. Będzie to możliwe, dzięki śladom, jakie wcześniej zostawili po sobie w sklepach on-line i serwisach aukcyjnych. Skarbnicą wiedzy pomagającej w tworzeniu tzw. profili behawioralnych będą pliki cookies. Analiza działań przeprowadzanych przez nas na stronach internetowych będzie określała, jakie są nasze pasje i potrzeby, a to pozwoli ustalić, które reklamy mogą nas zainteresować, a które w ogóle nie wcelują w nasze oczekiwania.

Tak pozyskiwane dane będą cennymi informacjami dla agencji reklamowych oraz interaktywnych, dla porównywarek internetowych, domów mediowych, a także dla wszystkich przedsiębiorstw, których działy marketingowe chcą inwestować w skuteczną reklamę precyzyjnie trafiającą do ściśle wybranej grupy klientów. Aktualnie część rozwiązań proponowanych przez DataLeezer jest już wykorzystywana w firmie go.pl, która prowadzona jest przez autorów całego projektu. Zastosowanie jej w praktyce pozwoli znaleźć ewentualne błędy i zoptymalizować działanie systemu.

Szacuje się, że w Stanach Zjednoczonych wartość sprzedaży, przy której zastosowano spersonalizowany marketing będzie wkrótce sięgała nawet 7 miliardów dolarów! Można się zatem spodziewać, że trend upowszechni się również w innych krajach. Polscy twórcy systemu spersonalizowanych reklam internetowych są przekonani, że na rodzimym rynku również szybko znajdzie się dla nich miejsce.

Jeden komentarz.

  1. Bartek123 pisze:

    No jak dla mnie bezpośredni kontakt z klientem jest najlepszy. Stąd też u siebie w firmę zainwestowałem w telemarketing. Tym bardziej, że teraz są skuteczne narzędzia do telemarketingu: focustelecom.pl/contact-center/ A wiem, że telemarketing jest na tyle skuteczny, że ułatwia klientowi szybkie podjęcie decyzji zakupowej. Działa właśnie na zasadzie takich spersonalizowanych reklam jak te opisane w artykule powyżej…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.