Porady dla firm

Polskie firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Od kilku miesięcy w Polsce utrzymuje się relatywnie niskie bezrobocie, a zatrudnienie stale rośnie. Mimo to wciąż istnieją osoby niemogące znaleźć pracy i firmy niemające odpowiednich pracowników. Czym jest to powodowane i jak to zmienić?

Czytaj dalej 

Technologie informatyczne podnoszą konkurencyjność MŚP

Ipsos MORI przeprowadził badanie, w którym sprawdził, jakie znaczenie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw mają technologie informatyczne. Ustalono, że zwiększają one produktywność firm i podnoszą jakość obsługi klientów.

Czytaj dalej 

Zatrudnisz młodego pracownika – otrzymasz do 26 tys. zł dofinansowania

Wraz z nowym rokiem ruszy w Polsce program dofinansowań dla pracodawców zatrudniających osoby młode. Szacuje się, że już na początku działania da on pracę ok. 30 tys. obywateli. Firmy mogą liczyć na benefity sięgające 26 tys. złotych.

Czytaj dalej 
II edycja konferencji Geomarketing Forum

II edycja konferencji Geomarketing Forum

28 października odbyła się II edycja konferencji Geomarketing Forum, które jest jedyną taką okazją do poznania tajników skutecznego wykorzystania informacji przestrzennej. Kto wziął udział w wydarzeniu i jakie tematy poruszano?

Czytaj dalej 

Zatrudnianie młodych do 30-stki szansą na niższe koszty pracy?

Wiele mówi się o bezrobociu wśród młodych osób, jednak już wkrótce sytuacja Polaków przed 30. rokiem życia może ulec poprawie. Wszystko dzięki ustawie, która miałaby przenosić na rząd część kosztów ich zatrudnienia.

Czytaj dalej 

Praca zdalna oszczędnością dla szefa, już 10% tak właśnie zatrudnia

Praca zdalna to udogodnienie dla wielu pracowników, którzy z jakiegoś powodu nie mogą lub nie chcą codziennie pojawiać się w miejscu zatrudnienia. Jest to też spora oszczędność dla firm, dlatego decyduje się na nią już 10% pracodawców.

Czytaj dalej 

Firmy tracą czas i pieniądze na nieskutecznych spotkaniach

Firmowe spotkania często są nieefektywne? Tak sugerują eksperci, którzy uważają, że polskie przedsiębiorstwa tracą wiele czasu i pieniędzy na bezsensowne spotkania z pracownikami, klientami, innymi menedżerami. Jak to zmienić?

Czytaj dalej 

Praca zdalna nie przynosi firmom oczekiwanych korzyści?

Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że praca zdalna to przyszłość gospodarki. Dzisiaj jednak nie ma już wątpliwości – pracownicy wykonujący obowiązki poza firmą są mniej efektywni, a przedsiębiorstwa sporo na tym tracą. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj dalej 
Coraz więcej firm w legnickiej strefie ekonomicznej

Coraz więcej firm w legnickiej strefie ekonomicznej

Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna ulegnie powiększeniu. Wejdą do niej 3 nowe firmy, które stworzą łącznie ok. 150 miejsc pracy. Z zapowiedzi wynika, że najwięcej inwestycji rozpocznie tu firma Schneider Pojemniki Transportowe.

Czytaj dalej 

Sukces firmy współgra z jej umiejętnością budowania wizerunku w sieci

Internet ma wielkie znaczenie w życiu osób prywatnych, ale też w działalności wielu firm. Jego moc może być skrzętnie wykorzystywana do budowania wizerunku w sieci. Jak sprawić, by był on możliwie najlepszy i przełożył się na realny sukces?

Czytaj dalej 

Tata na urlopie ojcowskim. Przedsiębiorco, co powinieneś o tym wiedzieć?

Polscy ojcowie coraz bardziej starają się uczestniczyć w życiu dzieci. Rośnie więc popularność urlopu ojcowskiego. Nie każdy jednak wie, że z tego przywileju korzystać mogą nie tylko pracownicy, ale i przedsiębiorcy!

Czytaj dalej 

Przedsiębiorcy mogliby płacić za prąd nawet 15% mniej

Polscy przedsiębiorcy płacą wysokie rachunki za energię elektryczną, ponieważ nie potrafią z niej oszczędnie korzystać. Eksperci twierdzą, że stosując kilka prostych trików, mogliby obniżyć swoje rachunki nawet o 15%! Jak to zrobić?

Czytaj dalej 

Twitter, Facebook – dlaczego tam trzeba być?

Social media to coraz ważniejsze narzędzie w rękach przedsiębiorców. Jak zabrać się za prowadzenie konta firmowego na Facebooku lub Twitterze, żeby czerpać z tego realne korzyści? To wcale nie jest trudne!

Czytaj dalej 

W biznesie: reklama natywna vs Content Marketing

Content marketing i reklama natywna to popularne formy promocji on-line i choć są do siebie dość podobne, to jednak z pewnością nie należy ich mylić. Jak zatem nauczyć się je rozróżniać? Oto krótka charakterystyka obu z nich.

Czytaj dalej 

Polskie startupy, które wspomogą marketingową strategię firmy

Dobra strategia marketingowa to jeden z głównych elementów sukcesu firmy. Nie wszyscy wiedzą jednak, jak stworzyć strategię dającą realne efekty. Na szczęście, istnieją start-upy wspierające w tych działaniach. Jak mogą pomóc?

Czytaj dalej