Porady dla firm

Kobieta szefem firmy: w Polsce rzadziej niż… na Jamajce

Kobieta szefem firmy: w Polsce rzadziej niż… na Jamajce

Kobieta stojąc na czele firmy to w Polsce rzadkość. Niewielu jednak spodziewałoby się, że pań prowadzących działalność gospodarczą jest u nas mniej niż na Jamajce. Wyprzedzają nas także Białoruś i Wyspy Bahama.

Czytaj dalej 

Reklama firm na YouTube coraz popularniejsza

Znaczenie reklam w sieci stale rośnie. Szczególną wartość zyskuje reklama video pojawiająca się m.in. w serwisie YouTube. Eksperci są przekonani, że za kilka lat firmy więcej będą wydawały na reklamy w sieci niż na te telewizyjne.

Czytaj dalej 

Reklama, w którą warto zainwestować w 2015

Żeby firma odniosła sukces lub utrzymała się na fali, niezbędna jest jej odpowiednia promocja. Trendy marketingowe ulegają jednak ciągłym zmianom. By móc nadążyć za konkurencją, warto wiedzieć, jakie reklamy będą modne w 2015 r.

Czytaj dalej 

Pamiętaj: od 1 stycznia większa płaca minimalna dla zatrudnionych na pełen etat

Wraz z Nowym Rokiem zmieniła się minimalna płaca miesięczna przysługująca osobom zatrudnionym w ramach umowy o pracę. Od 1 stycznia będzie to 1750zł brutto, czyli o 70zł więcej niż w roku 2014. Co to dla nas oznacza?

Czytaj dalej 

Małe firmy coraz częściej wybierają długoterminowy wynajem aut

Wypożyczanie samochodów przez firmy staje się coraz bardziej konkurencyjne wobec najpopularniejszego do tej pory leasingu czy zakupu auta firmowego na kredyt. Jakie są tego przyczyny?

Czytaj dalej 

Złe opinie w sieci obniżają zyski e-sklepów

Niektóre polskie e-sklepy nie przywiązują należytej wagi do komunikacji i jakości usługi. Skutkiem takiego niefrasobliwego podejścia są dziesiątki negatywnych opinii, które bezpośrednio przekładają się na obniżenie sprzedaży.

Czytaj dalej 

Zbyt dobry zespół firmowy – problemy w pozyskaniu finansowania?

Czy można być nadmiernie profesjonalnym? Okazuje się, że tak. Polskie start-upy mogące pochwalić się bardzo dobrym zespołem mają większe od innych problemy ze znalezieniem inwestorów chcących wesprzeć ich posiadanym kapitałem.

Czytaj dalej 
Jak zwiększyć sprzedaż na święta?

Jak zwiększyć sprzedaż na święta?

Boże Narodzenie, jak również okres przed i po nim to dla wielu firm okazja do zwiększenia sprzedaży. 4 ostatnie miesiące roku to okazja do rozkręcenia obrotów. Jak doprowadzić do ich wzrostu?

Czytaj dalej 
Od czego zależy skuteczność szkoleń?

Od czego zależy skuteczność szkoleń?

Pewnie większość z nas ma za sobą nie najlepiej przeprowadzone szkolenie, po którym w żaden sposób nasza wiedza czy umiejętności się nie poszerzyły. Mimo, że kurs zapowiadało się naprawdę ciekawie, to był tylko rozczarowaniem, stratą czasu i pieniędzy. Kiedy więc możemy mieć pewność, że szkolenie będzie skuteczne, dobrze przygotowane?

Czytaj dalej 

Przez tydzień wolność internetowa dla firm

Home.pl jest inicjatorem akcji Tygodnia Wolności Internetowej skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw, które zaczynają bądź chcą rozwinąć swoją działalność przy wykorzystaniu nowych mediów.

Czytaj dalej 

Małe firmy uczą się od korporacji – czego?

Wydawać by się mogło, że prowadzenie małej firmy jest łatwiejsze niż przewodzenie wielkiemu koncernowi. Eksperci zachęcają jednak mniejszych przedsiębiorców, by brali przykład z dużych korporacji. Czego powinni się od nich nauczyć?

Czytaj dalej 

Czym jest naming i jak go wykorzystać?

Nazwa firmy powinna być łatwa do zapamiętania dla klientów, a do tego chwytliwa, by w ogóle zwrócili na nią uwagę. Co to tak naprawdę znaczy i jak wybrać nazwę, która pomoże przedsiębiorstwu w odniesieniu sukcesu? Okazuje się, że to wcale nie takie proste. Tym bardziej, że tak, jak podkreślają specjaliści, nazwa jest najistotniejszym czynnikiem pozwalającym […]

Czytaj dalej 

Coraz więcej firm unika podatków dzięki „optymalizacji”

Optymalizacja podatkowa staje się coraz bardziej popularna w Unii Europejskiej, ponieważ wielu firmom daje większe szanse na rozwój, jednocześnie pozwalając im zaoszczędzić znaczne środki finansowe. Niestety, często optymalizacja podatków to nie tylko skrzętne lawirowanie pośród zasad prawa podatkowego, ale również zwykłe wyłudzanie, które ma niewiele wspólnego z jakąkolwiek etyką. Szacuje się, że pod przykrywką „optymalizacji” […]

Czytaj dalej 
Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube

Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube

Z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie wykorzystują jeszcze biznesowego potencjału YouTube’a, oraz vlogerach, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w temacie, ruszył cykl edukacyjnych szkoleń związanych z komercyjnym wykorzystaniem tego kanału. Pierwszy odcinek już w sieci: od 2 września.

Czytaj dalej 

Nadgodziny zamiast dodatkowego zatrudnienia – to już norma?

Zjawisko dodatkowych, ponadnormatywnych godzin spędzanych w pracy zaczyna się w ostatnim czasie nasilać. Czy jest to korzystne gospodarczo zjawisko, czy raczej nosi znamiona wyzysku i cięcia kosztów prowadzenia firmy?

Czytaj dalej