Porady dla firm

Kryzys firmy w mediach społecznościowych: jak reagować?

Media społecznościowe przez ostatnie lata były jednym z ważniejszych narzędzi marketingowych wykorzystywanych do promocji produktów i usług firm działających w różnych branżach. Oprócz wielkich szans, social media marketing niesie ze sobą też wielkie zagrożenia. Jednym z nich jest kryzys wizerunkowy. Żeby przetrwać taki niekorzystny okres, trzeba uzbroić się w czas, cierpliwość oraz ponadprzeciętną kreatywność.

Czytaj dalej 

Konto firmy w Google+ – wady i zalety

Posiadanie firmowego konta w Google+ miało być dla firm alternatywą wobec Facebooka i możliwości społecznościowych, jakie daje ten serwis. Niestety mimo starań, konta na Google+ wciąż nie są tak popularne jak te u czołowego rywala.

Czytaj dalej 
Bezrobocie wysokie, ale jest problem ze znalezienie pracownika

Bezrobocie wysokie, ale jest problem ze znalezienie pracownika

Co prawda stopa bezrobocia w Polsce spadła w marcu do poziomu 13,6%, jednak wciąż jest to wynik dość wysoki. Mimo tego, okazuje się, że przedsiębiorstwa mają problem ze znalezieniem pracowników. Jak to jest możliwe?

Czytaj dalej 
Małe firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Małe firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników

Bezrobocie w Polsce wciąż jest stosunkowo wysokie i przekracza 13,0%, jednak okazuje się, że małe i średnie firmy narzekają na kłopoty ze znalezieniem pracowników. Jak to możliwe? Niestety, bezrobotnych jest wielu, lecz mało który ma kompetencje, których oczekują pracodawcy. Widać to głównie na przykładzie małych oraz średnich firm, których właściciele prowadzą procesy rekrutacyjne na własną […]

Czytaj dalej 

Startup Sprint b4 Think Big.

Masz pomysł na biznes? Koniecznie udaj się na warsztaty Startup Sprint b4 Think Big, które odbędą się w dniach 25-27 kwietnia tego roku na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Podczas odbywających się spotkań, będzie można podzielić się swoją koncepcją i zapytać ekspertów, czy dostrzegają w niej jakiś potencjał. Oprócz tego, będzie można otrzymać szereg konkretnych wskazówek […]

Czytaj dalej 
Pracoholik w firmie: to nie jest dobry pracownik?

Pracoholik w firmie: to nie jest dobry pracownik?

Pracoholizm to jeden z powszechniejszych problemów dotykających współczesnych ludzi. Niektórzy traktują go nawet jako chorobę cywilizacyjną. Okazuje się jednak, ze przesadnie ambitny pracownik nie jest dobry dla firmy.

Czytaj dalej 

Handel lewymi fakturami – na nic starania fiskusa?

Chociaż urzędy skarbowe starają się dokładnie kontrolować każdą fakturę oraz poszczególne działania przedsiębiorstw, to jednak okazuje się, że handel fałszywymi fakturami nadal kwitnie. Wystarczy dobrze poszukać w internecie lub w prasie, by trafić na informacje o możliwości nabycia fikcyjnych faktur. Dzięki temu, firmy starają się o obniżenie płaconych podatków. Zdobywają dokumenty pozwalające na odpisanie znajdujących […]

Czytaj dalej 

Umowy z niemieckimi kontrahentami – na co uważać?

Polacy coraz częściej wyjeżdżają do Niemiec nie tylko do pracy sezonowej, ale też po to, by rozwijać własny biznes. Czy jednak rodzimi przedsiębiorcy wiedzą, jak podpisywać umowy z niemieckimi kontrahentami?

Czytaj dalej 
Firmy zainwestują więcej w SEM

Firmy zainwestują więcej w SEM

Eksperci specjalizujący się w rynku internetowym są przekonani, że w tym roku polskie przedsiębiorstwa zainwestują spore sumy w sektor SEM, czyli w usługi związane z marketingiem prowadzonym przy wykorzystaniu wyszukiwarek.

Czytaj dalej 

Produkcja w Chinach coraz mniej opłacalna?

Rząd stara się wprowadzać udogodnienia dla polskich przedsiębiorców, rosną koszty pracy w Azji, a te dwa czynniki sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorstw postanawia wycofać się ze wschodnich krajów i wrócić na rodzime tereny. W ostatnich kilku latach można zauważyć, że polskie firmy są coraz bardziej skłonne do przeniesienia swoich zakładów produkcyjnych na terytorium Polski. Choć […]

Czytaj dalej 
E-mail marketing 2014 – firmy wydadzą ponad 137 mln

E-mail marketing 2014 – firmy wydadzą ponad 137 mln

Jak twierdzą eksperci, w naszych skrzynkach e-mailowych będzie coraz mniej spamu. Mimo to, e-mail marketing ma kosztować w bieżącym roku ok. 137 milionów złotych! Tak przynajmniej wynika ze średnich prognoz ekspertów działających w tej branży.

Czytaj dalej 
Remanent w firmie

Remanent w firmie

Remanent pod koniec roku jest obowiązkowy we wszystkich firmach. Dzięki temu, mogą podsumować swoje całoroczne wyniki, jednocześnie sprawdzając, czy nie pojawiły się żadne niespodziewane braki.

Czytaj dalej 

Jarmarki bożonarodzeniowe: biznes na rynkach większych miast

W wielu polskich miastach – podobnie, jak w innych europejskich krajach – organizowane są jarmarki bożonarodzeniowe. To nie tylko wyjątkowa okazja do zakupu pięknych ozdób, pysznych wypieków czy innych produktów nawiązujących do świąt. To również okazja dla sprzedawców, którzy mają szansę zwiększyć swoje zyski oraz wypromować firmy. Szczególnie skorzystać mogą na tym niewielkie punkty handlowe, […]

Czytaj dalej 
Zatrudnienie w sezonie świątecznym rośnie

Zatrudnienie w sezonie świątecznym rośnie

Okres przedświąteczny wymaga od wielu firm wyjątkowego przygotowania. Muszą być w pełni gotowe na obsługę zwiększonej liczby klientów, a to oznacza, że wiele spośród nich musi zatrudnić dodatkowych pracowników. Chociaż jesienią kończą się prace sezonowe rozpoczynane w okresie wiosenno-letnim, to jednak w grudniu znów pojawia się wiele ofert zatrudnienia tymczasowego. Według statystyk, zapotrzebowanie na dodatkową […]

Czytaj dalej 
Reklama przed świętami a wzrost sprzedaży

Reklama przed świętami a wzrost sprzedaży

Święta to dla większości sklepów okres zwiększonych dochodów. Żeby pokonać konkurencję, koniecznie trzeba jednak zadbać o odpowiednie, świąteczne reklamy. Jakie powinny one być, by trafiały do konsumentów? Przede wszystkim powinny oddziaływać na emocje odbiorców. Z pewnością sprawdzą się wszelkie chwyty marketingowe nawiązujące do tradycji bożonarodzeniowych, a także do rodzinności tych świąt. Mimo ciągłego postępu, to […]

Czytaj dalej