Porady dla firm

Własny biznes a ochrona danych osobowych

Własny biznes a ochrona danych osobowych

Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych obowiązują w każdej firmie. Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie jednak sprawę z tego, jakie są ich dokładne obowiązki w tej kwestii. Ogólnie rzecz ujmując, ich zadaniem jest ochrona akt personalnych wszystkich pracowników, jak również danych przetwarzanych przy wystawianiu faktur, a nawet danych znajdujących się na podaniach o pracę. Sa to […]

Czytaj dalej 

Badania marketingowe

Testy marketingowe polegają na systematycznym gromadzeniu, zapisywaniu i analizowaniu danych związanych z działalnością przedsiębiorstwa. Służą one do opracowania programu marketingowego, doskonalenia oraz usprawniania procesów podejmowania decyzji, a także pozwalają na rozpoznanie problemów, pomagając w wyborze możliwych do wprowadzenia usprawnień w sprzedaży czy promocji produktu, mających na celu zwiększenie zadowolenie klienta.

Czytaj dalej 

Strona firmowa czy wyłącznie profil Facebook?

Zarówno firmy młode jak i te działające od lat w przestrzeni gospodarczej, wcześniej czy później stają przed koniecznością zaprezentowania swojej działalności w internecie. Już na etapie zapadania decyzji o takiej formie reklamy stają przed dylematem jaką wybrać opcję: własna strona www, a może wystarczy tylko zaistnieć w najpopularniejszym medium społecznościowym, na Facebooku?

Czytaj dalej 

Coraz więcej firm pozwala pracownikom na pracę z domu

W dobie powszechnej komputeryzacji człowiek na miejscu pracy jest coraz mniej potrzebny. Oznacza to, że istnieje wiele zawodów, w których obowiązki służbowe można wykonywać np. z domu. Rośnie też grupa firm akceptujących pracę zdalną. Co prawda, wciąż jeszcze funkcjonują one głównie zagranicą, jednak polskie przedsiębiorstwa również przekonują się do korzyści płynących z tego trybu pracy. […]

Czytaj dalej 

Biznes z kolegami to szansa na … klapę!

Zakładając własną firmę, wielu z nas chciałoby zatrudnić w niej najbliższe nam osoby. Niejednokrotnie proponujemy wspólne robienie interesów naszym zaufanym znajomym. To jednak wielki błąd!

Czytaj dalej 

Poczta Polska dla e-handlu, rusza nowy serwis

Poczta Polska nie ustaje w udogadnianiu prowadzenia interesów swoim klientom biznesowym. W ubiegłym tygodniu otwarty został nowy serwis ułatwiający działanie jednostek zajmujących się handlem elektronicznym. Ma on służyć do wybierania rodzaju przesyłki, a także do obsługi ewentualnych zwrotów oraz do wysyłania cyfrowych Neofaktur i do prezentowania oferty finansowo-ubezpieczeniowej. Opcja Neofaktur ma umożliwiać zlecanie poczcie wysyłanie […]

Czytaj dalej 

Jak budować wizerunek marki? Strategia wizerunkowa

Chociaż największe znaczenie dla klientów ma oferta, z jaką firma do nich wychodzi, to jednak wizerunek marki również jest bardzo istotny. Żeby jednak dotrzeć nim do odbiorców, niezbędne jest obranie odpowiedniej strategii wizerunkowej. Chodzi o to, żeby klienci nie tylko orientowali się w ofercie firmy, ale również o to, by marka była bezproblemowo rozpoznawalna w […]

Czytaj dalej 

Reklamowanie małej firmy w mediach społecznościowych

Reklama internetowa jest w dzisiejszych czasach niemal niezbędna. Jej wartość jest tak duża, ponieważ pozwala w szybki i prosty sposób trafić do znacznej grupy odbiorców. Dla małych przedsiębiorstw najlepszą i najtańszą opcją jest reklama w mediach społecznościowych. Promowanie swoich produktów i usług na Facebooku czy innych, podobnych portalach może początkowo przybierać formę bezpłatną, co jest […]

Czytaj dalej 

Reklama firmy w internecie a podatek

Reklama w internecie stała się w dzisiejszych czasach niemal nieodłącznym elementem promocji każdej firmy. Czy jednak za współpracę z portalami pomagającymi w działaniach marketingowych trzeba płacić podatki? Faktem jest, że coraz trudniej wyobrazić sobie prężnie działająca firmę nie reklamującą się w sieci. Wiele jednostek miałoby problem z przetrwaniem, gdyby nie działania marketingowe prowadzone w internecie.

Czytaj dalej 

Sprawdzone sposoby na oszczędzanie na firmowym transporcie

Trudno znaleźć firmę, która nie potrzebuje środków transportu do sprawnego funkcjonowania w swojej branży. Nie da się jednak ukryć, że firmowy transport sporo kosztuje. Czy można jakoś obniżyć jego koszty? Oczywiście, istnieje szereg opcji umożliwiających minimalizację wydatków związanych zarówno z przewozem osobowym, jak i towarowym. Podstawą jest w tym wypadku przemyślany wybór środka transportu. Najczęściej […]

Czytaj dalej 

Tanie sposoby promocji firmy

Promocja firmy jest niezbędna każdemu podmiotowi gospodarczemu, bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje. Niestety, nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na promocję dającą zadowalające efekty. Czy można zatem tanio promować swoje produkty i usługi? Rozwiązań jest wiele, jednak trzeba umiejętnie dostosować je do potrzeb konkretnej jednostki. Najlepiej postawić na reklamę internetową, ponieważ nie […]

Czytaj dalej 
Czym kierować się przy zakupie sprzętu komputerowego?

Czym kierować się przy zakupie sprzętu komputerowego?

Radzi Joanna Flis-Zwoińska CEO ComZetta.

Czytaj dalej 

Strategie marketingowe w firmach – są czy ich brak?

Strategie marketingowe potrzebne są praktycznie wszystkim firmom, choć wciąż stosunkowo niewielki odsetek jednostek gospodarczych rzeczywiście potrafi z nich skorzystać. Przede wszystkim, nie każdy umie je prawidłowo opracować. A eksperci przyznają, że właśnie prawidłowa strategia marketingowa ma ogromne znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa. Dobrze zaplanowane etapy rozwoju oraz zasady działania sprawiają bowiem, że firma jest przygotowana na […]

Czytaj dalej 
Firmowy lokal: kupno, dzierżawa czy co-working?

Firmowy lokal: kupno, dzierżawa czy co-working?

Praktycznie każda jednostka gospodarcza potrzebuje jakiegoś lokum, w którym będzie mogła prowadzić biuro. Wiele firm musi dodatkowo dysponować pomieszczeniami dla całej kadry pracowniczej. Jak pozyskać takie lokale? Czy bardziej opłaca się je kupić, czy wynająć? A może zdecydować się na co-working? To pytanie z pewnością zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Trzeba jednak wiedzieć, że odpowiedź nie […]

Czytaj dalej 
Doświadczenie – główne kryterium rekrutacyjne wśród pracodawców?

Doświadczenie – główne kryterium rekrutacyjne wśród pracodawców?

Doświadczenie – to ono jest najbardziej pożądane przez pracodawców na rodzimym rynku pracy. Wspomina się o nim w największej liczbie ofert pracy publikowanych w sieci. Tak przynajmniej wynika z zasobów, do których dotarła wyszukiwarka ofert pracy Adzuna. Pozwoliła ona sprawdzić hasła najczęściej zawierane w ogłoszeniach publikowanych w Polsce oraz w 7 innych krajach. Fakt, że […]

Czytaj dalej