Strategie marketingowe w firmach – są czy ich brak?

marketing

Strategie marketingowe potrzebne są praktycznie wszystkim firmom, choć wciąż stosunkowo niewielki odsetek jednostek gospodarczych rzeczywiście potrafi z nich skorzystać. Przede wszystkim, nie każdy umie je prawidłowo opracować. A eksperci przyznają, że właśnie prawidłowa strategia marketingowa ma ogromne znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa. Dobrze zaplanowane etapy rozwoju oraz zasady działania sprawiają bowiem, że firma jest przygotowana na dostosowanie się do zmian zachodzących na rynku, a także do różnych wymagań klientów.

Podstawą każdej strategii marketingowej jest ustalenie technik marketingowych, z jakich korzystać będzie dana firma. I trzeba przyznać, że w naszym kraju nie brakuje osób, które ukończyły studia z zakresu marketingu pozwalające im świetnie opracowywać tego typu strategie. Niemniej jednak, nie wszyscy potrafią w stu procentach wykorzystać swoje umiejętności. Nie każda firma umie też poznać się na talencie takich osób. Jak to jest możliwe?

Niestety, okazuje się, że wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy z tego, że dobry specjalista ds. marketingu ma nie tylko kontrolować działania marketingowe i czuwać nad promocją firmy. Powinien także układać całą strategię od początku do końca, biorąc czyny udział w decydowaniu o tym, w jaki sposób promowane będą produkty czy usługi danej jednostki.

W Polsce wciąż jeszcze wiele małych firm w ogóle nie korzysta z pomocy specjalistów ds. marketingu. Przedsiębiorcy często chcą ciąć koszty lub po prostu nie widzą potrzeby inwestowania w takie usługi mimo, że to właśnie one mogą zagwarantować im dalszy, dynamiczniejszy rozwój. Jest to tym bardziej istotne, iż rodzimy rynek ulega ciągłej ewolucji i nawet małe firmy muszą dostosowywać się do ciągłych zmian.

Strategie marketingowe w firmach są konieczne, jednak pracodawcy nie decydują się na zatrudnienie osób, które zajmują się ich opracowywaniem z jeszcze jednego powodu. Poza tym, że nie widzą potrzeby lub nie mają pieniędzy, często są sceptycznie do nich nastawieni, ponieważ oczekują natychmiastowych rezultatów. Eksperci podkreślają jednak, że efekty widoczne są dopiero po pewnym czasie, gdy zauważamy, że mimo zmian na rynku, firma wciąż utrzymuje się na stabilnej pozycji w branży. Niestety, Polacy nadal dopiero zaczynają odczuwać potrzebę zatrudniania ekspertów od marketingu, a pojawia się ona zwykle wtedy, gdy firmie zaczyna się źle powodzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.