Reklama firm na YouTube coraz popularniejsza

logo Youtube

Znaczenie reklam w sieci stale rośnie. Szczególną wartość zyskuje reklama video pojawiająca się m.in. w serwisie YouTube. Eksperci są przekonani, że za kilka lat firmy więcej będą wydawały na reklamy w sieci niż na te telewizyjne.

Wartość publikowanych w internecie reklam video stale rośnie, a specjaliści są praktycznie pewni, że za kilka lat firmy będą na nie wydawały więcej niż na telewizyjne spoty reklamowe. Zakłada się przy tym, że jednym z ważniejszych miejsc promowania produktów i usług będzie serwis YouTube, który już teraz liczy sobie 16 mln użytkowników z Polski. Przy takiej liczbie obserwatorów, każda reklama będzie spotykała się z ogromną grupą odbiorców. Zakłada się także, że coraz większą rolę do odegrania będą mieli vlogerzy, czyli osoby prowadzące video blogi. Staną się oni cennymi partnerami współpracującymi z firmami chcącymi reklamować swoją ofertę w internecie.

Prognozy analityków zakładają, że w bieżącym roku na reklamy video w sieci polskie przedsiębiorstwa wydadzą ogółem ok. 250-260 milionów złotych. Niektórzy są jednak przekonani, że będzie to suma znacznie wyższa. Twierdzą przy tym, że w następnych latach kwota ta będzie rosła, ponieważ przedsiębiorcy zaczną dostrzegać potencjał tkwiący w video publikowanym on-line. Do promowania firm w internecie zachęcać będzie ich także sukces poprzedników, którzy odważyli się na ten krok.

O tym, że reklamy internetowe mogą mieć większe znaczenie niż spoty telewizyjne świadczy m.in. fakt, że już teraz szacuje się, iż 12% internautów nie posiada w ogóle odbiorników TV. Daje to ok. 2,3 miliona Polaków bez dostępu do telewizji. W większości są to osoby w wieku 18-31 lat. Są oni ważną grupą docelową dla wielu reklamujących się w telewizji marek. Jako że nie docierają do nich emitowane w niej reklamy, szczególnej wartości nabierają spoty publikowane w sieci.

Dla firm popularność i skuteczność internetowych reklam video to nie tylko możliwość bezproblemowego dotarcia do odbiorców, ale także znaczna oszczędność. Jak zapewniają eksperci, spot publikowany w sieci jest dużo tańszy od tego emitowanego w telewizji. Niestety, wielokrotnie wiąże się to z niższą jakością takich filmików. Mimo wszystko rośnie liczba Polaków, którzy wolą oglądać reklamy w sieci niż w tv. Tłumaczą to na kilka sposobów, a najczęściej powodem niechęci do telewizji jest kiepska ramówka i brak zaufania do telewizji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.