Reklama, w którą warto zainwestować w 2015

marketing

Żeby firma odniosła sukces lub utrzymała się na fali, niezbędna jest jej odpowiednia promocja. Trendy marketingowe ulegają jednak ciągłym zmianom. By móc nadążyć za konkurencją, warto wiedzieć, jakie reklamy będą modne w 2015 r.

Opracowywanie strategii promocyjnych to skomplikowana i żmudna praca. Jest ona tym trudniejsza, że poza oczywistymi umiejętnościami, trzeba wykazać się jeszcze zdolnością przewidywania. Trendy marketingowe zmieniają się bardzo często, a to oznacza, że firma chcąca odnieść sukces powinna wiedzieć, w które reklamy warto inwestować, by wyprzedzić konkurencję albo przynajmniej ją dogonić. By pomóc przedsiębiorcom, eksperci zajmujący się reklamą sprawdzili, w które formy promocji opłaca się zainwestować w tym roku.

W nowym roku z pewnością będzie rosła popularność reklam video publikowanych w sieci. Sprawdzą się głównie te emitowane przed materiałami dostępnymi w serwisie YouTube. Według statystyk, liczba wyświetleń niektórych z nich przebija oglądalność reklam telewizyjnych puszczanych w tzw. prime time, czyli w czasie, gdy przed telewizorami siedzi najwięcej osób. Filmy mające od kilkudziesięciu odsłon są już naprawdę dobrą opcją dla reklamodawców. Spokojnie można jednak zaczynać od tych oglądanych przez kilkanaście tysięcy internautów.

Rośnie znaczenie reklamy natywnej, czyli tej, która jest skrzętnie zakamuflowana wśród innych materiałów pojawiających się w sieci. Absolutnie nie jest nachalna, dzięki czemu nie zniechęca odbiorcy tak szybko, jak wiele typowych reklam. Mimo to wiele osób nieświadomie ją odnotowuje i zapamiętuje jej przekaz. O tym, że jest ona formą marketingu świadczy głównie fakt, że reklamodawca ma obowiązek umieszczenia informacji na ten temat przy samej reklamie. Niemniej jednak mało kto zwraca uwagę na zapisaną drobnym druczkiem adnotację.

Warto inwestować także w Content Marketing, który przypomina nieco reklamę natywną, lecz wyróżnia się bardziej eksperckim, poradnikowym stylem przekazu. Wiadomości na temat firmy i jej oferty są ukryte w tekstach mających rzeczywistą wartość i mogących służyć internautom realną pomocą.

Nadal dużą moc będą miały spoty telewizyjne. Trafiają one do największej grupy odbiorców, w tym także tych, którzy nie mają i nie będą mieli dostępu do sieci. Poza tym są nieskomplikowane w odbiorze, a do tego sprawdzone. Skupić powinny się na nich głównie te marki, które inwestują w tego typu promocję już od dawna. Zniknięcie z telewizji mogłoby okazać się dla nich poważnym błędem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.