Porady dla firm

Praca zdalna nie przynosi firmom oczekiwanych korzyści?

Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że praca zdalna to przyszłość gospodarki. Dzisiaj jednak nie ma już wątpliwości – pracownicy wykonujący obowiązki poza firmą są mniej efektywni, a przedsiębiorstwa sporo na tym tracą. Dlaczego tak się dzieje?

Czytaj dalej 
Coraz więcej firm w legnickiej strefie ekonomicznej

Coraz więcej firm w legnickiej strefie ekonomicznej

Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna ulegnie powiększeniu. Wejdą do niej 3 nowe firmy, które stworzą łącznie ok. 150 miejsc pracy. Z zapowiedzi wynika, że najwięcej inwestycji rozpocznie tu firma Schneider Pojemniki Transportowe.

Czytaj dalej 

Sukces firmy współgra z jej umiejętnością budowania wizerunku w sieci

Internet ma wielkie znaczenie w życiu osób prywatnych, ale też w działalności wielu firm. Jego moc może być skrzętnie wykorzystywana do budowania wizerunku w sieci. Jak sprawić, by był on możliwie najlepszy i przełożył się na realny sukces?

Czytaj dalej 

Tata na urlopie ojcowskim. Przedsiębiorco, co powinieneś o tym wiedzieć?

Polscy ojcowie coraz bardziej starają się uczestniczyć w życiu dzieci. Rośnie więc popularność urlopu ojcowskiego. Nie każdy jednak wie, że z tego przywileju korzystać mogą nie tylko pracownicy, ale i przedsiębiorcy!

Czytaj dalej 

Przedsiębiorcy mogliby płacić za prąd nawet 15% mniej

Polscy przedsiębiorcy płacą wysokie rachunki za energię elektryczną, ponieważ nie potrafią z niej oszczędnie korzystać. Eksperci twierdzą, że stosując kilka prostych trików, mogliby obniżyć swoje rachunki nawet o 15%! Jak to zrobić?

Czytaj dalej 

Twitter, Facebook – dlaczego tam trzeba być?

Social media to coraz ważniejsze narzędzie w rękach przedsiębiorców. Jak zabrać się za prowadzenie konta firmowego na Facebooku lub Twitterze, żeby czerpać z tego realne korzyści? To wcale nie jest trudne!

Czytaj dalej 

W biznesie: reklama natywna vs Content Marketing

Content marketing i reklama natywna to popularne formy promocji on-line i choć są do siebie dość podobne, to jednak z pewnością nie należy ich mylić. Jak zatem nauczyć się je rozróżniać? Oto krótka charakterystyka obu z nich.

Czytaj dalej 

Polskie startupy, które wspomogą marketingową strategię firmy

Dobra strategia marketingowa to jeden z głównych elementów sukcesu firmy. Nie wszyscy wiedzą jednak, jak stworzyć strategię dającą realne efekty. Na szczęście, istnieją start-upy wspierające w tych działaniach. Jak mogą pomóc?

Czytaj dalej 

Faktury w formie elektronicznej – przechowywanie od A do Z

Faktury elektroniczne są coraz popularniejszym, ekologicznym i tanim sposobem rozliczeń. Niektórym jednostkom wciąż jednak sprawiają sporo problemów. Jednym z częstszych dylematów jest to, jak archiwizować tego typu dokumenty?

Czytaj dalej 

Obsługa klienta w firmie przenosi się do „chmury”

Rozwój nowych technologii bywa niezwykłym udogodnieniem dla firm. Stało się tak w przypadku „chmury obliczeniowej”, która może zdecydowanie ułatwiać obsługę klientów. Na czym miałoby to polegać?

Czytaj dalej 

Polscy przedsiębiorcy niechętnie zatrudniają 55+

Polski rynek pracy nie zapewnia zatrudnienia ludziom młodym kończącym szkołę lub studia, jak również tym, którzy ukończyli 55 rok życia. Według danych GUS, na koniec IV kwartału 2014 roku wolnych miejsc pracy było 54,4 tys., natomiast w tym samym okresie zlikwidowano 71,8 tys. etatów.

Czytaj dalej 

Łączenie firm w klastry daje większe możliwości

Klaster można opisać jako współdziałanie kilku podmiotów na wspólnej powierzchni geograficznej. W klastrach firmy współpracują, rywalizują ze sobą, wspierają się, a przede wszystkim – przyczyniają się do rozwoju swoich branż.

Czytaj dalej 

Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych – strategie rozwoju

Podczas odbywającego się w II połowie marca Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych mogliśmy dowiedzieć się, które elementy są najważniejsze w budowaniu trwałego, odnoszącego sukcesy biznesu rodzinnego.

Czytaj dalej 

Będą obniżki cen prądu dla małych firm?

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest w Polsce szczególnie rozbudowany. Jednak mniejsze firmy nie zawsze dobrze sobie radzą i często mają kłopoty finansowe. Obniżenie cen zużywanego przez nie prądu dla wielu z nich byłoby ulgą.

Czytaj dalej 

Małe firmy zarabiają na… prądzie. Deregulacja

Deregulacja na rynku energii elektrycznej miała skutkować niższymi rachunkami płaconymi przez Polaków. Okazało się jednak, że stała się też ciekawą formą zarobkowania dla małych firm. Jak można zyskać na deregulacji?

Czytaj dalej