Aktualności

12. edycja „Raportu Przedsiębiorczość w Polsce”

Ministerstwo Gospodarki opublikowało najnowszy „Raport Przedsiębiorczość w Polsce”. Jego 12. edycja stanowi gospodarcze podsumowanie minionego roku.

Czytaj dalej 

57% Polaków chce oskładkowania umów śmieciowych

CBOS opublikował wyniki przeprowadzonego sondażu na temat opodatkowania składkami ZUS tzw. umów śmieciowych. Otóż większość Polaków biorących udział w ankiecie jest zdecydowanie przychylna wprowadzeniu takiego opodatkowania.

Czytaj dalej 
Mikrofirmy zdobywają nowe rynki

Mikrofirmy zdobywają nowe rynki

Najmniejsze firmy, czyli podmioty zaliczane do kategorii mikroprzedsiębiorstw, radzą sobie w Polsce coraz lepiej i zaczynają zdobywać nowe rynki. Szukają odbiorców nie tylko w innych miejscowościach, ale wychodzą też poza całe regiony, a nawet za granicę. Badania Fundacji Kronenberga działającej przy Citi Handlowym wskazały, że na przestrzeni ostatnich dwóch lat swoją działalność rozszerzyło niemal 25% […]

Czytaj dalej 
Google docenia polskich przedsiębiorców

Google docenia polskich przedsiębiorców

28 Polaków, aż tylu znalazło się w setce najbardziej innowacyjnych liderów w ramach projektu New Europe 100, a decydowali o tym Google, Res Publica wspólnie z Funduszem Wyszehradzkim i Financial Times.

Czytaj dalej 
Ruszył konkurs na twarz przedsiębiorczości

Ruszył konkurs na twarz przedsiębiorczości

15 września, z okazji VII edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, ruszył konkurs na twarz przedsiębiorczości. Jego celem jest wyróżnienie tych przedsiębiorców, którzy odnoszą sukces, ale tak naprawdę nie są znani. Wybierani będą oni w trzech kategoriach – „Młody Przedsiębiorca”, „Firma wspierająca młodych” oraz „Instytucja wspierająca przedsiębiorczość”. Zgłoszenia kandydatów do dwóch pierwszych tytułów będą przyjmowane do 10 […]

Czytaj dalej 

Etnodizajn, czyli polskie firmy zarabiają na rękodziele

Rękodzieło już od kilku lat jest w Polsce bardzo cenione. Niemniej jednak, dopiero niedawno pojawiła się moda na tzw. etnodizajn, czyli produkty stylizowane na sztukę ludową. Okazuje się, że polski folklor interesuje zarówno rodaków, jak i zagranicznych odbiorców. Jego popularność rośnie nie tylko ze względu na ciekawe wzornictwo i niekwestionowane walory estetyczne, ale również z […]

Czytaj dalej 
Od 2015 do 1100 zł wzrośnie minimalna składka ZUS dla przedsiębiorców?

Od 2015 do 1100 zł wzrośnie minimalna składka ZUS dla przedsiębiorców?

Wysokość obowiązkowych składek ubezpieczeniowych wpłacanych przez wszystkich prowadzących działalność gospodarczą uzależniona jest od średniej płacy w całej gospodarce, obliczanej w systemie kwartalnym. Jak wynika z założeń budżetowych na przyszły 2015 rok, średnia płaca ma oscylować w granicach prawie 4 tysięcy zł, a to oznacza wzrost składek ZUS-owskich nawet do 1100 zł.

Czytaj dalej 

System podatkowy wciąż hamuje biznes

Wielu nowych przedsiębiorców, ale także Ci z dłuższym stażem wciąż narzeka na źle dopasowany system podatkowy, który ich zdaniem nie pomaga w rozwoju biznesu. Problemem nie jest tylko sama wysokość podatków, ale przede wszystkim, trudne przepisy podatkowe, które mają często różne interpretacje.

Czytaj dalej 
Rośnie pesymizm polskich przedsiębiorców

Rośnie pesymizm polskich przedsiębiorców

Polscy przedsiębiorcy nie wierzą, że ich sytuacja w najbliższym czasie ulegnie poprawie? Tak wynika z danych opublikowanych przez Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH. W sierpniu kondycja przedsiębiorstw działających w przemyśle przetwórczym uległa pogorszeniu. Co więcej, zakłada się, że w kolejnych miesiącach tendencja ta utrzyma się. Oznacza to, że odczuwalne stają się skutki wprowadzenia restrykcji wobec Rosji. […]

Czytaj dalej 

Coraz więcej firm unika podatków dzięki „optymalizacji”

Optymalizacja podatkowa staje się coraz bardziej popularna w Unii Europejskiej, ponieważ wielu firmom daje większe szanse na rozwój, jednocześnie pozwalając im zaoszczędzić znaczne środki finansowe. Niestety, często optymalizacja podatków to nie tylko skrzętne lawirowanie pośród zasad prawa podatkowego, ale również zwykłe wyłudzanie, które ma niewiele wspólnego z jakąkolwiek etyką. Szacuje się, że pod przykrywką „optymalizacji” […]

Czytaj dalej 

Nowa klauzula obejścia prawa podatkowego zniszczy małe firmy? Wg pracodawców

Projekt nowelizacji ustawy Ordynacja podatkowa, który zakłada wprowadzenie klauzuli obejścia prawa podatkowego jest coraz powszechniej krytykowany przez ekspertów. Sądzą oni, że nowe zasady mogą pogrążyć sektor małych przedsiębiorstw. Związek Przedsiębiorców i Pracodawców twierdzi, że nowelizacja powinna poprawiać prawo i działać na korzyść właścicieli firm, a planowane zmiany mogą jedynie przysporzyć problemów małym firmom. Zdaniem ZPP, […]

Czytaj dalej 
Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube

Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube

Z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie wykorzystują jeszcze biznesowego potencjału YouTube’a, oraz vlogerach, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w temacie, ruszył cykl edukacyjnych szkoleń związanych z komercyjnym wykorzystaniem tego kanału. Pierwszy odcinek już w sieci: od 2 września.

Czytaj dalej 
7,3 mld euro – to wartość eksportu polskich firm meblarskich w 2014. Potentaci?

7,3 mld euro – to wartość eksportu polskich firm meblarskich w 2014. Potentaci?

Polskie meble znane są w wielu krajach nie tylko Europy, ale i całego świata. Nie ma się temu, co dziwić – zgodnie z najnowszymi prognozami firmy B+R Studio, wartość eksportu polskich mebli ma wynieść w 2014 r. 7,9 miliarda euro!

Czytaj dalej 

9,5 mln zł dla bezrobotnych Opolan, którzy chcą założyć firmę

Mieszkańcy województwa opolskiego otrzymają szczególną pomoc w założeniu własnej firmy. Do podziału między wszystkich, którzy chcieliby wystartować z własnym biznesem jest 9,5 miliona złotych.

Czytaj dalej 
Telefoniczni naciągacze mają małe firmy na celowniku

Telefoniczni naciągacze mają małe firmy na celowniku

Reklama w internecie bardzo zyskała w ostatnich latach na znaczeniu. Oferta takiej reklamy jest ogromna i zróżnicowana cenowo, wiele więc firm zarówno dużych jak i tych najmniejszych chętnie korzysta z takiej możliwości dotarcia do nowych klientów. W przeciwieństwie do dużych przedsiębiorstw zatrudniających często profesjonalnych marketingowców, małe firmy muszą zdać się na wiedzę i doświadczenie właścicieli, […]

Czytaj dalej