Mikrofirmy zdobywają nowe rynki

eksport

Najmniejsze firmy, czyli podmioty zaliczane do kategorii mikroprzedsiębiorstw, radzą sobie w Polsce coraz lepiej i zaczynają zdobywać nowe rynki. Szukają odbiorców nie tylko w innych miejscowościach, ale wychodzą też poza całe regiony, a nawet za granicę. Badania Fundacji Kronenberga działającej przy Citi Handlowym wskazały, że na przestrzeni ostatnich dwóch lat swoją działalność rozszerzyło niemal 25% najmniejszych firm. Absolutna większość spośród nich ma powody do zadowolenia, ponieważ decyzja ta zaowocowała wyraźnym zwiększeniem zysków. Aż 97% przedsiębiorców przyznaje, że rozszerzenie działalności pomogło ich firmom w rozwoju, zwiększając jednocześnie dochody.

Nie da się ukryć, że główną motywacją dla przedsiębiorców chcących podbijać kolejne rynki są pieniądze. Przyznaje to 61% pytanych właścicieli firm. Działając w jednym regionie przez dłuższy czas, trudno jest utrzymać wysokie przychody. Z czasem wyrastać zaczyna konkurencja, a klienci poszukują nowości, ograniczając korzystanie z usług firm, które już dobrze znają. Stały rozwój pozwala na pozyskiwanie kolejnych grup odbiorców, a to sprzyja generowaniu dalszych zysków.

Trzeba jednak pamiętać, że powodzenie jest możliwe wyłącznie pod warunkiem, że opracowany zostanie dokładny plan ekspansji. Najważniejsze jest określenie lokalizacji, w jakiej chcemy rozszerzać działalność. Często niezbędni są też nowi klienci biznesowi. Niejednokrotnie potrzebne są również nowe strony internetowe. To szczególnie istotne, gdy firma decyduje się na rozpoczęcie aktywnej działalności w sieci. Dotyczy to głównie sklepów, które poza punktami stacjonarnymi, chcą rozpowszechniać swoje produkty także zdalnie. Zdarza się, że dodatkowo poszerzają one swój asortyment.

Niestety, wyjście ze swoją ofertą poza granice kraju nie jest proste. Najczęściej wybieraną opcją jest w tym przypadku eksport, a nie otwieranie własnych punktów w innych państwach. Problem najczęściej stanowi biurokracja i przepisy, które nie zawsze są zrozumiałe. Czasem barierą są zbyt wysokie koszty pracy lub za duża konkurencja. Mimo to, przedsiębiorcy, którym udało się wejść na zagraniczne rynki podkreślają, że mając odpowiednią wiedzę, doświadczoną kadrę pracowniczą oraz kompetentnych partnerów biznesowych naprawdę można wprowadzić firmę na obcy rynek, odnosząc przy tym oczekiwany sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.