Reklamowanie małej firmy w mediach społecznościowych

social media marketing

Reklama internetowa jest w dzisiejszych czasach niemal niezbędna. Jej wartość jest tak duża, ponieważ pozwala w szybki i prosty sposób trafić do znacznej grupy odbiorców. Dla małych przedsiębiorstw najlepszą i najtańszą opcją jest reklama w mediach społecznościowych. Promowanie swoich produktów i usług na Facebooku czy innych, podobnych portalach może początkowo przybierać formę bezpłatną, co jest idealnym rozwiązaniem dla każdego podmiotu gospodarczego. Z takiej opcji mogą korzystać nawet początkujące firmy, które nie mają środków do wydania na szersze, poważniejsze działania marketingowe.

Wartość reklam internetowych potwierdzają dane statystyczne. Według informacji publikowanych przez Starlink, w ubiegłym roku polskie firmy wydały na reklamy 6,996 miliarda złotych. Był to spadek wobec roku wcześniejszego, jednak akurat w kategorii reklamy internetowej odnotowano wzrost nakładów. Zwyżka wynosiła aż 7,5% w ujęciu rocznym, a przedsiębiorcy przeznaczyli na ten cel 1,5 miliarda złotych. Udział reklam w sieci w całym rynku reklamy w kraju wzrósł natomiast do poziomu 21,4%. To już prawie dwukrotnie więcej niż ma to miejsce w przypadku reklam prasowych.

Rozreklamowanie firmy w mediach społecznościowych nie jest skomplikowane, jednak wymaga od nas obrania jakiejś strategii. Warto już przed rozpoczęciem promowania zastanowić się, na czym chcemy się skupić. Najlepiej jest ciekawie opisywać ofertę firmy, jednocześnie starając się nawiązywać optymalne relacje z odbiorcami. Oznacza to, że poza zwykłymi informacjami o tym, co proponuje nasze przedsiębiorstwo, należy uświadamiać potencjalnym klientom, że właśnie nasze produkty i usługi będą dla nich dobre. Musimy jednak robić to subtelnie tak, by nie przyjmowało to formy nachalnej, bezczelnej reklamy.

Musimy jednak zadbać także o dobór odbiorców tak, żeby nasza oferta trafiała do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane propozycjami, z jakimi wychodzi do nich nasza firma. Dobrze jest także nawiązywać bardziej przyjacielskie kontakty pokazując odbiorcom, że firma stara się dla nich i chce pozostawać z nimi w pozytywnych stosunkach. Na pewno sprawdzą się nawet najprostsze konkursy czy quizy, które zachęcą pojedynczego użytkownika do bliższego zapoznania się z marką, jednocześnie dając mu do zrozumienia, że firma chce dbać o niego i jego dobre samopoczucie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.