Metody na promowanie firmy na Facebooku

facebook

Reklama poprzez social media stała się w ostatnich latach bardzo popularna. Jej największym atutem jest fakt, że pozwala w krótkim czasie dotrzeć do znacznej liczby odbiorców. Jednak promocja firmy na Facebooku, na którym istnieją profile ponad miliarda ludzi z całego świata, musi być naprawdę przemyślana, by firma mogła wybić się wśród konkurencji. Jakie metody są w tym przypadku najlepsze?

Jedną z możliwości jest stworzenie specjalnej aplikacji reklamowej. Może ona przyjąć np. formę prawdziwego „łańcuszka”, który będzie pozwalał na rozsyłanie próbek towarów do tych osób, które wybierzemy spośród rodziny czy znajomych. W tego typu akcjach osoby, które polubią fanpage firmy, mogą wskazywać tych, do których wysłana ma zostać dana próbka. W ten sposób bazuje się na pozytywnych emocjach, wręczając ludziom miłe upominki.

Można również zdecydować się na wyróżnianie osób, które polubią profil firmy i udostępnią go na swojej tablicy. Dzięki temu, będą one chętniej klikały przycisk „Lubię to”, a reklamę firmy zobaczą też ich znajomi i w ten sposób, będzie ona krążyła po rosnącej liczbie odbiorców. W zamian za to, można zdecydować się na wręczenie kuponów rabatowych tym, którzy pomagają w rozpowszechnianiu wiadomości o firmie.

Kolejną, ciekawą opcją jest nawiązywanie bliższego kontaktu z użytkownikami i korzystanie z ich pomocy poprzez organizowanie konsultacji. Z tej metody korzystały niedawno pewne firmy, które proponowały nowe smaki swoich produktów i wprowadzały je na rynek dopiero po tym, jak swoją opinię na ten temat wyrazili internauci. W ten sposób, odbiorcy mają wrażenie, że biorą udział w tworzeniu towaru, a to buduje w nich pozytywne emocje wobec tej rzeczy.

Poza konsultacjami, można także zorganizować dyskusje na tematy ściśle związane z działalnością firmy. Jeśli oferuje ona zdrową żywność, mogą to być rozmowy o zdrowym trybie życia, dietach czy ćwiczeniach. Marki produkujące słodycze mogą zachęcać do dzielenia się wspomnieniami z dzieciństwa, dotyczącymi właśnie spożywania słodkości itp. To kolejny sposób na rozbudzanie pozytywnych odczuć i zachęcanie konsumentów do aktywności, która przy okazji pomaga w promocji firmy.

Dzięki tym metodom, reklama w serwisach społecznościowych nie ogranicza się do samego przekazania informacji na temat produktu i firmy. Duże znaczenie mają tu działania odbiorców – ich zaangażowanie umożliwia szybszy przesył danych, ale jednocześnie, w pewnym stopniu, buduje ich więź z daną marką, a przynajmniej wyraźnie zwraca uwagę na konkretnego producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.