Żniwa w branży alkoholowej już wkrótce: święta i sylwester

alkohol

hugovk, flickr

Boże Narodzenie to nie tylko pyszne potrawy polskiej kuchni, ale też alkohol, który pojawia się na stołach w większości polskich domów. Jeszcze więcej leje się go w Sylwestra, gdy hucznie żegnamy stary i witamy nowy rok. Dla branży alkoholowej ostatnie dni roku to prawdziwe żniwa pozwalające na wyjątkowo wysokie zarobki.

Producenci i dystrybutorzy alkoholi mogą już zacierać ręce. Tym bardziej, że Polacy w święta sobie nie żałują i chętnie sięgają po nieco droższe trunki zaliczane do kategorii „premium”. Prezesi największych polskich przedsiębiorstw zajmujących się produkcją wódek przyznają, że rzeczywiście w grudniu rozpoczyna się ich sezon. Najpierw Polacy zaopatrują się w dobre wódki, które będzie można spożyć wraz z bliskim w czasie świąt Bożego Narodzenia, a potem, na przełomie grudnia i stycznia kupują alkohole niezbędne do świętowania Sylwestra oraz Nowego Roku. Na tym się jednak nie kończy.

Styczeń i luty to okres karnawału, kiedy wielu Polaków dość często bywa na imprezach lub samodzielnie organizuje w domach spotkania towarzyskie. To również okazja na kupowanie i spożywanie alkoholu. Nie zapominajmy przy tym o 6 stycznia i Święcie Trzech Króli, które wypada w 2014 r. w poniedziałek. Daje nam to długi weekend podczas, którego na pewno znaczna część rodaków zdecyduje się zajrzeć do kieliszka. Zważywszy na to, że Polacy znajdują się w czołówce nacji spożywających największe ilości wódki, tyle okazji do picia sprawi, że branża odnotuje naprawdę niezłe wyniki. Oznacza to także, że chcąc walczyć z konkurencją, producenci powinni postarać się o urozmaicenie swoich ofert. O ile raczej nie zmienią samych produktów, to mogą zmienić etykiety na bardziej świąteczne. Nawet takie drobne elementy mogą rzeczywiście skłonić klientów do sięgnięcia po tą konkretną butelkę.

Zgodnie z przeprowadzonymi w 2012 r. przez TNS Polska badaniami, wódka i inne mocne alkohole stanowią 7% spośród wszystkich alkoholi spożywanych przez Polaków w ciągu roku. Na jednego obywatela przypada u nas średnio ok. 8 litrów wódki rocznie. Oznacza to, że pod względem spożycia tego trunku wyprzedzają nas tylko 3 kraje: Rosja, Białoruś i Ukraina. Dodatkowo, potwierdzono, że najwięcej wódki Polacy kupują właśnie w okresie zimowym. Co ciekawe, w tym czasie kupujemy nie tylko więcej, ale sięgamy też po wódki lepsze jakościowo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.