Wspieranie innowacji w firmach do końca 2014

bigstock-Innovation-8170091

W pierwszym tygodniu tego roku polski rząd poinformował, że realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości program wspierania innowacji w firmach potrwa jeszcze do końca 2014 r. Ze względu na dodatkowy rok jego trwania, będzie trzeba wyłożyć na niego więcej pieniędzy. Centrum Informacyjne Rządu podało, że ta kwota zostanie zwiększona o 7,75 miliona złotych. Oznacza to, że łącznie program wspierania innowacji w rodzimych przedsiębiorstwach, który prowadzony jest od 2008 r. będzie kosztował polski rząd 64,65 miliona złotych.

Program zapoczątkowany przed ponad pięcioma laty ma pomagać w rozwoju innowacyjności polskich firm. Dotyczy on również innowacji ekologicznych. Promuje wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. Z założenia, ma on także skłaniać przedsiębiorstwa do korzystania z technologii informacyjnych oraz komunikacyjnych. Jednocześnie, ma prowadzić do rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Ponadto, podejmowane działania mają zmierzać do zwiększenia konkurencyjności na naszym rynku. Wszystko to będzie możliwe m.in. dzięki ułatwieniu dostępu do środków finansowych. Dodatkowo, program ma obejmować usługi wsparcia finansowego na szczeblu regionalnym.

Jedną z jednostek, do których mają trafić pieniądze przeznaczone na wspieranie innowacji w firmach jest polska sieć międzynarodowych ośrodków Enterprise Network. Prowadzi ona ponad pół tysiąca punktów, w tym 30 ośrodków w Polsce, których zadaniem jest wsparcie początkujących przedsiębiorców oraz małych i średnich firm działających już od jakiegoś czasu. Ponadto, oferta punktów Enterprise Network kierowana jest do dużych firm, uniwersytetów, instytutów badawczych, centrów biznesowych i technologicznych, a także wszelkich innych jednostek chcących wspierać rozwój innowacji.

Według statystyk, od momentu rozpoczęcia programu w 2008 r., z usług punktów Enterprise Network skorzystało już ok. 49 tysięcy różnego typu podmiotów. Dokładniejsze dane wskazują, że było to nieco ponad tysiąc jednostek naukowych, ok. 7,2 tysiąca przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w biznesie oraz ok. 32,5 tysiąca firm małych i średnich. Same punkty kontaktowe udzieliły ok. 5,3 tysiąca porad i konsultacji, natomiast drogą telefoniczną lub mailową udzielono wsparcia w ok. 3 tysiącach przypadków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.