Młodzi robią biznes – pomysły konkursowe

Szkoła Praktycznej Ekonomii

W tym roku już po raz 18. zorganizowany został konkurs „Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”, nad którym czuwa Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Jednym z najważniejszych etapów całego konkursu był sam wybór projektów stworzonych przez młodych ludzi. Po wyłonieniu 30 najlepszych propozycji, uczestnicy zostali zaproszeni do budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dalszym etapem było poprowadzenie swojej firmy, czyli wykazanie dbałości o jej budżet, podział ról, prowadzenie księgowości.

Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu było miniprzedsiębiorstwo pochodzące z Gryfic. Firma Click & Find stworzyła breloczki, które są sterowane przy pomocy pilota. Przyczepione do poszczególnych przedmiotów, w tym np. kluczyków czy portfela, pozwalają z łatwością namierzyć rzecz, gdy mamy problem z jej znalezieniem. W odszukaniu zagubionego mienia pomaga nam sygnał świetlny oraz dźwiękowy wydawany przez brelok.

Warto dodać, że nauczycielka przedsiębiorczości, która poprowadziła Click & Find do zwycięstwa, ma już na koncie sukcesy w konkursie organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Wcześniej dwukrotnie udało jej się wygrać go wraz z gryfickimi uczniami. Dzięki tegorocznemu zwycięstwu, Click & Find pojedzie na finał Europy, który odbywa się w Londynie.

Drugie miejsce w ostatniej edycji konkursu „Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” zajęła pochodząca z Bydgoszczy firma Infinity Garden. Uczniowie, którzy ją założyli, zajmują się przerabianiem używanych ubrań. W ten sposób tworzą nowe, eleganckie, a do tego oryginalne kolekcje odzieżowe kierowane do zróżnicowanej grupy klientów.

Na najniższym stopniu podium znalazło się olsztyńskie przedsiębiorstwo Modulo. Licealiści zarabiają na sprzedaży designerskich kubków termicznych. Można na nich umieszczać napisy, karykatury, zdjęcia. Jako, że obecnie panuje moda na spersonalizowane produkty ozdabiane grafiką wybraną przez klienta, był to strzał w dziesiątkę. Znacznym udogodnieniem dla młodych ludzi był przy tym fakt, że udało im się nabyć znaczny zapas kubków po okazyjnej cenie. Odkupili okolicznościowe kubki wyprodukowane na Euro 2012, a następnie oczyścili je z nieaktualnej grafiki, by nałożyć na nie własne projekty.

Ciekawy był też pomysł firmy Future Umbrella, którą wyróżniono za stanowisko. Jej założyciele wymyślili świecące parasolki, które zastępują odblaskowe naklejki i pomagają poruszać się po nieoświetlonych drogach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.