Polskie firmy znajdują klientów w Dolinie Krzemowej

branża IT

Dolina Krzemowa to prawdziwe zagłębie technologiczne, a możliwość prowadzenia tam własnej firmy jest niezwykłym wyróżnieniem. Okazuje się, że niektóre polskie firmy potrafią znaleźć sobie klientów, którzy tam działają. A to już ważny krok do sukcesu!

Chociaż wiele polskich firm technologicznych narzeka, że brakuje im pracowników o odpowiednich kwalifikacjach, to jednak rodzimi specjaliści w branży informatycznej i technologicznej są doceniani za granicą. Część z nich prowadzi nawet przedsiębiorstwa współpracujące z jednostkami działającymi w słynnej Dolinie Krzemowej. Problem tkwi tylko w tym, że w Polsce trudno jest o skuteczną reklamę. Zdecydowanie wyższy poziom marketingu można spotkać w Stanach Zjednoczonych. To natomiast spowodowało, że właśnie te firmy, które prowadzone są przez Polaków, ale rozwijają się w USA nawiązały kontakty biznesowe z podmiotami z Doliny Krzemowej.

Mowa tu o firmach Base CRM rel=”nofollow” oraz Estimote rel=”nofollow”. Pierwsza z nich stworzyła intuicyjny system do zarządzania relacjami z klientami. Daje on swobodny, wygodny dostęp do baz danych poprzez smartfony. Natomiast firma Estimote stworzyła beacony. Są to miniaturowe urządzenia umożliwiające połączenia za smartfonami poprzez Bluetooth. Dają dostęp do nawigacji oraz pozwalają na rozsyłanie treści marketingowych. Oba przedsiębiorstwa nie tylko znalazły klientów oraz inwestorów w Dolinie Krzemowej, ale również zgarnęły niezłe sumy pieniędzy. Base CRM zarobił dotąd 23 miliony dolarów, a Estimote zgarnął 3,1 miliona dolarów.

Jak nawiązać kontakt z firmami działającymi w Dolnie Krzemowej? Polacy, którym to się udało, musieli się naprawdę postarać. Kursy podyplomowe odbywane w USA mogą być jednym z kroków do nawiązania ciekawych relacji biznesowych. Pomagają w tym programy studenckie prowadzone przez amerykańskie uczelnie. Oczywiście trzeba mieć szczęście, żeby się do nich zakwalifikować, ale najważniejszy jest i tak dobry pomysł na biznes. Podobnie jest z programami prowadzonymi przez przedsiębiorców z Doliny Krzemowej. Co jakiś czas sami poszukują młodych przedsiębiorców, by pomóc start-upom w podbiciu rynku. Estimote wybił się właśnie, dzięki jednemu z programów akceleracyjnych – Y Combinator. Poza szczęściem i dobrym pomysłem, potrzebna jest także determinacja – właściciele Estiomote przyznają, że nie udało im się uzyskać wsparcia za pierwszym razem i musieli startować w programie trzykrotnie.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.