Izba Gospodarki Elektronicznej skupi polski e-biznes?

Izba Gospodarki Elektronicznej

Pod koniec sierpnia polska Izba Gospodarki Elektronicznej uzyskała oficjalny wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym. Ta powstała w styczniu 2013 r. izba gospodarcza skupia podmioty działające na rodzimym rynku on-line i ma reprezentować ich interesy. Do podmiotów tych zaliczają się nie tylko sklepy internetowe, ale również operatorzy płatności on-line, firmy udostępniające treści cyfrowe i świadczące usługi informacyjne, a także platformy e-commerce.

Działalność izby ma skupiać się na stymulowaniu rozwoju rynku e-commerce. Ma to polegać nie tylko na występowaniu w imieniu całej branży przed administracją rządową, ale również na określaniu potrzeb tego rynku, edukacji w zakresie biznesu elektronicznego oraz pozyskiwaniu wiedzy na temat jego działalności w naszym kraju. Według ekspertów, pozwoli to poprawić wyniki jednostek gospodarczych działających w sieci. To ważne dla całej polskiej gospodarki, ponieważ z danych wynika, że e-commerce stanowi ok. 6% wartości naszego PKB.

Od momentu powołania, czyli na przestrzeni 8 miesięcy e-Izba osiągnęła już kilka sukcesów. Dotychczas udało się stworzyć Szkołę e-Commerce Polska, która na razie zajmuje się głównie prowadzeniem szkoleń z zakresu działalności gospodarczej w sieci. Poza tym, rozpoczęto współpracę z niektórymi uczelniami wyższymi. W jej wyniku udało się otworzyć kilka nowych kierunków, na których można zgłębiać wiedzę dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw w internecie. Ponadto, e-Izba zajęła się kwestią bezpiecznych zakupów w sieci, plików Cookie, a także stworzyła we współpracy z ośrodkiem badawczym Gemius raport dotyczący e-commerce w Polsce na przestrzeni 2012 r.

Przedsiębiorcy działający w sieci przyznają, że Izba Gospodarki Elektronicznej była potrzebna już od pewnego czasu, ponieważ rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Podkreślają, że nowa jednostka daje im większe zabezpieczenie przed ewentualnym wprowadzeniem przez państwo zmian niekorzystnych dla firm funkcjonujących w internecie. Oprócz tego, współpraca różnych firm internetowych ma pomóc w tworzeniu jednolitych standardów i procedur obowiązujących w całej sieci, co przełożyłoby się na lepsze funkcjonowanie całej gospodarki internetowej w Polsce. Byłoby to korzystne dla firm, ich klientów, ale też całej polskiej koniunktury.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.