Google będzie premiował responsywne strony

strona www firmy

Autor: jisc_infonet

Strony responsywne były dotąd jedynie udogodnieniem dla użytkowników, ale Google sprawia, że powoli stają się one wymogiem. Firmowe strony bez takiej wersji zaliczane są przez wyszukiwarkę do grupy witryn gorszej kategorii.

Strony responsywne (RWD) mają to do siebie, że dopasowują się do rozdzielczości urządzenia, na jakim są przeglądane. Dzięki temu użytkownicy mogą liczyć na dobrą jakość obrazu w każdej sytuacji. Do niedawna było to więc jedynie udogodnieniem dla każdego, kto przegląda witryny www nie tylko na komputerze PC, ale czasem również na laptopie, smartfonie lub tablecie. Google chce jednak iść z duchem czasu i powoli zaczyna wymagać od stron firmowych, by były dostępne w wersji RWD.

Chociaż nie pojawił się żaden oficjalny nakaz korzystania przez firmy z responsywnych wersji stron internetowych, to jednak od początku nowego roku Google obniża wyniki wyszukiwania stron, które takich wersji nie posiadają. Chodzi o wyniki wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Google informuje, że strony bez wersji RWD nie są przyjazne dla tabletów i smartfonów, dlatego automatycznie obniżana jest ich pozycja w rankingu wyszukiwania. Poprawa wyników będzie mogła nastąpić, gdy właściciele stron zainwestują w wersję umożliwiającą dogodne przeglądanie ich zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Google pokazuje zatem, że dba o wszystkich swoich odbiorców, a użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych nie będą w żaden sposób dyskryminowani. Koncern udowadnia, że podejmie odpowiednie działania, by odczuwali oni identyczny komfort użytkowania wyszukiwarki, jak internauci korzystający ze standardowych komputerów lub laptopów. To natomiast pokazuje, jak wyraźnie zmieniają się trendy i jak istotną grupą internautów stają się osoby korzystające z usług mobilnych.

Dla wielu firm strona responsywna znajduje się na razie poza zasięgiem z prostych powodów – jej wdrożenie jest nie tylko czasochłonne, ale również kosztowne. Niemniej jednak eksperci podkreślają, że prędzej czy później każda witryna będzie musiała zadbać albo o wersję RWD, albo przynajmniej o osobną stronę dostępną w wersji mobilnej. Użytkowników urządzeń mobilnych nie będzie bowiem ubywało, a ich potrzeby i oczekiwania z pewnością będą rosły. Działania Google mogą więc stać się dla niektórych motywacją, by dostosować strony do wymagań większej grupy odbiorców.

Jeden komentarz.

  1. No cóż czas na zmiany 🙂
    Tylko czy kupować szablon? czy zlecić firmie, która i tak będzie korzystać z gotowych rozwiązań.
    Na całe szczęście spacery wirtualne od Google są responsywne.

Skomentuj Radosław Sobik Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.