Twitter, Facebook – dlaczego tam trzeba być?

social media marketing

Social media to coraz ważniejsze narzędzie w rękach przedsiębiorców. Jak zabrać się za prowadzenie konta firmowego na Facebooku lub Twitterze, żeby czerpać z tego realne korzyści? To wcale nie jest trudne!

Każda współczesna firma powinna mieć konto na najważniejszych portalach społecznościowych i eksperci zajmujący się marketingiem nie mają co do tego żadnych wątpliwości. Nie każdy przedsiębiorca wie jednak, jak ma się zabrać za promowanie swojej firmy na Facebooku czy Twitterze. Warto więc poznać kilka wskazówek, które mogą ułatwić start w internetowej społeczności.

Zdaniem ekspertów, najprostsze będzie rozpoczęcie od Twittera. Niektórzy uważają nawet, że to właśnie ten serwis daje większą szanse na zaistnienie w sieci. Przede wszystkim zakłada się, że użytkownicy Twittera są bardziej otwarci na pozyskiwanie informacji na temat produktów i usług. A warto zaznaczyć, że to duża grupa osób, bo na chwilę obecną zarejestrowanych jest tam ponad 300 mln użytkowników, którzy każdego dnia wysyłają w świat ok. 500 mln postów, tzw. tweetów. Wśród użytkowników Twittera przeważają osoby młode. Szacuje się, że nawet 99% to osoby decyzyjne w kwestii zakupów, dlatego każda firma może dostrzegać w nich potencjalnych odbiorców. Podkreśla się jednak, że Twitter nie ma służyć do regularnej publikacji tych samych haseł reklamowych, a przede wszystkim, do poznawania opinii i inicjowania dyskusji. Dlatego należy pamiętać o hashtagach # w swoich tweetach. Dzięki temu łatwiej będzie zwrócić na siebie uwagę i zachęcić do wypowiedzi inne osoby. Twitter ma dla firm także dodatkowe, płatne usługi, jak choćby promowane tweety wyświetlające się na osi czasu u konkretnej grupy użytkowników.

Facebook również jest bardzo popularny wśród firm i choć może nie daje takich efektów, jak Twitter, to i tak warto się na nim pojawić. Największy serwis społecznościowy jest w Polsce szczególnie przydatny, bo FB jest u nas popularniejszy niż Twitter. Zakładając konto trzeba jednak pamiętać, że posty należy dodawać na nim regularnie i że powinny by dłuższe od tweetów. Bardziej czasochłonny jest tu także proces budowania bazy docelowych klientów. Poświęcając jednak trochę czasu na prowadzenie profilu, można zauważyć efekty w postaci rosnącej grupy obserwatorów przekładającej się na wzrost liczby klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *