Sukces firmy współgra z jej umiejętnością budowania wizerunku w sieci

Marketing internetowy

Internet ma wielkie znaczenie w życiu osób prywatnych, ale też w działalności wielu firm. Jego moc może być skrzętnie wykorzystywana do budowania wizerunku w sieci. Jak sprawić, by był on możliwie najlepszy i przełożył się na realny sukces?

Pozytywny wizerunek w sieci jest w dzisiejszych czasach istotny dla każdej firmy. To właśnie umiejętność dobrego zaprezentowania się w internecie może być kluczem do sukcesu. Podstawą jest oczywiście firmowa strona internetowa. Powinna ona przedstawiać przedsiębiorstwo i przynajmniej jego podstawowe produkty lub usługi. Warto wspomnieć na niej o dotychczasowych osiągnięciach, posiadanych wyróżnieniach. To też dobre miejsce na informowanie o kolejnych etapach rozwoju firmy.

Strona www to jednak nie wszystko. Przedsiębiorstwa powinny zadbać o pojawienie się w katalogach firm. Mogą również wykupić reklamy na innych stronach. Współczesna firma powinna mieć również konta na najważniejszych portalach społecznościowych. W Polsce na pewno wypada mieć profil na Facebooku, choć Twitter także może być przydatny. Dobrze też, jeśli jednostka będzie udzielała się w dyskusjach na forach i w grupach tematycznych. Może nawet przejąć rolę eksperta na danym forum, co z pewnością przysporzy jej sympatii ze strony klientów i pozytywnie wpłynie na jej reputację.

Należy jednak pamiętać, że w wirtualnym świecie istnieje nie tylko to, co marka sama o sobie napisze, ale pojawiają się również komentarze klientów, pracowników, ekspertów. Jak sobie z tym radzić, by opinie o firmie pozostawały korzystne, bez względu na ilość publikowanych komentarzy? Przede wszystkim nie należy unikać odpowiedzi i nie wolno chować głowy w piasek nawet, jeśli dotknie nas ostra krytyka. Umiejętność zachowania zimnej krwi będzie świadczyła o profesjonalizmie.

Krytykę należy przyjąć i odpowiednio się do niej ustosunkować. Bez względu na to czy dotyczy całej firmy, czy określonego pracownika, najpierw należy zapoznać się z większą liczbą opinii. Jeśli krytyka była incydentalna – warto wyjaśnić konkretną sytuację, o której mowa. Jeśli jednak zarzuty się powtarzają, dobrze jest zapewnić, że firma już pracuje nad poprawieniem danej kwestii i rzeczywiście zastanowić się nad tym, co jest nie tak, że odbiorcy negatywnie nas odbierają. A później trzeba to po prostu naprawić!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *