Reklama przed świętami a wzrost sprzedaży

świąteczne zakupy

Święta to dla większości sklepów okres zwiększonych dochodów. Żeby pokonać konkurencję, koniecznie trzeba jednak zadbać o odpowiednie, świąteczne reklamy. Jakie powinny one być, by trafiały do konsumentów? Przede wszystkim powinny oddziaływać na emocje odbiorców. Z pewnością sprawdzą się wszelkie chwyty marketingowe nawiązujące do tradycji bożonarodzeniowych, a także do rodzinności tych świąt. Mimo ciągłego postępu, to właśnie klasyczne treści są najlepiej odbierane przez osoby spoglądające na reklamy.

Podstawowe reklamy, czyli te medialne, powinny ściśle nawiązywać do Bożego Narodzenia, a to oznacza, że mile widziane są w nich kolędy, Mikołaje, renifery, choinki i szczęśliwe rodziny rozpakowujące prezenty lub wspólnie zasiadające do stołu. Idealny, świąteczny obrazek trafia do podświadomości widza i sprawia, że chciałby on w podobny, szczęśliwy sposób przeżyć Boże Narodzenie z bliskim. W dużym skrócie, jego mózg koduje wtedy, że takie święta będą możliwe, jeśli zdecyduje się na reklamowany produkt.

W samych sklepach, w ramach reklamy, warto zorganizować promocje przedświąteczne. Jednak, żeby klienci na dłużej przystanęli przy półkach naszego punktu, trzeba jeszcze zadbać o odpowiednią oprawę. Świąteczne wystawy oraz dekoracje czekające na klientów od samego wejścia naprawdę mogą czynić cuda. A jeśli w tle puszczane są popularne, wpadające w ucho kolędy, to dodatkowo zwiększamy szansę na powodzenie. Starajmy się też walczyć z konkurencją, poszerzając naszą ofertę. Poza standardowymi usługami, zaoferujmy np. pakowanie zakupionych towarów do świątecznych, eleganckich torebek czy pudełek, częstujmy klientów piernikami lub dodajmy świąteczne gadżety w ramach okazjonalnych gratisów. Zwykle nie wiąże się to z żadnym większym wydatkiem, a jest bardzo mile widziane przez klientów. Można też zatrudnić Mikołaja lub aniołki potęgujących świąteczną atmosferę.

Klienci nie będą jednak zadowoleni, gdy puszczane kolędy będą zbyt głośne, a za wszystkimi odwiedzającymi sklepy chodzić będzie męczący Mikołaj, chcący wziąć ich na kolana czy posłuchać, co pragną dostać na Gwiazdkę. Nie sprawdzi się nic przesadnego, nachalnego czy zbyt głośnego. Przed świętami chcemy zwykle zrobić zakupy w spokoju, a wszechobecne tłumy i tak doprowadzają większość z nas do furii. Dlatego reklamy powinny być stonowane i mimo współczesnych form, dostosowane do tradycyjnego charakteru Bożego Narodzenia.

Tagi: ,

Jeden komentarz.

  1. Vince pisze:

    w święta ludzie troche warjują na punkcie zakupów dlatego takie wyniki … a dodatkowo są zachecani reklamiami i promocjami świątecznymi np http://www.youtube.com/watch?v=z-rCod_Umzc

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.