Polskie firmy coraz chętniej umieszczają na produktach znaczek „Made in Poland”

rośnie polski eksport

Polskie produkty budzą na świecie coraz lepsze skojarzenia, a rodzimi producenci powoli zapominają o jakichkolwiek obiekcjach związanych z oznaczaniem kraju pochodzenia. Znaczek „Made in Poland” – to brzmi dumnie?

Jeszcze do niedawna polscy producenci niezbyt chętnie informowali odbiorców, że wytwarzane przez nich produkty powstają na terenie Polski. Oficjalnie podkreślali też, że nie chcą, aby Komisja Europejska wprowadzała obowiązek oznaczania towarów miejscem, w którym powstały. Konfederacja Lewiatan uznała nawet, że mogłoby to wpłynąć na spadek sprzedaży polskich produktów za granicą. Podkreślano, że w wielu krajach towary pochodzące z naszego kraju kojarzone są jeszcze z niską jakością i dlatego nie cieszą się zbyt dużą popularnością.

Jak na razie producenci niechcący zawierać na produktach informacji o prawdziwym miejscu ich wytworzenia mają po swojej stronie prawo, które nie nakłada obowiązku oznaczania towarów krajem pochodzenia. W gruncie rzeczy, na opakowaniach firmy mogą wpisywać dowolne dane na ten temat. Zdaniem wielu firm, to właśnie pozwala im notować całkiem niezłe wyniki sprzedażowe. Niemniej jednak, „Puls Biznesu” podał niedawno, że polscy producenci powoli zaczynają przekonywać się do umieszczania na towarach znaczków „Made in Poland”. Co wpłynęło na zmianę ich postawy?

Głównym powodem, dla którego rodzimi producenci coraz chętniej informują klientów, że ich produkty pochodzą z Polski jest fakt, że obcokrajowcy coraz lepiej odbierają nasze towary. Polscy eksporterzy wyrabiają sobie dobrą markę na świecie. Dobrze mówi się o pochodzących z naszej ojczyzny owocach i warzywach, odzieży, obuwiu, meblach, oknach, autobusach, jachtach. Rodzimi producenci cenieni są także za tworzenie wysokiej jakości drukarek trójwymiarowych i artykułów gospodarstwa domowego.

Im częściej media informują o sukcesach polskich firm w innych krajach, tym więcej odwagi mają nasi producenci, by głośno mówić o pochodzeniu swoich wyrobów. Kiedy natomiast część firm zmienia znaczki na towarach, w ślad za nimi podążają kolejne. Dzięki temu, coraz więcej producentów otwarcie mówi o polskości swoich produktów, a obcokrajowcy mają szansę dowiedzieć się, że Polska może kojarzyć się z wysoką jakością. W efekcie wyraźnie poprawia się wizerunek Polski na świecie, a to powinno cieszyć wszystkich Polaków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.