Od czego zależy skuteczność szkoleń?

szkolenie dla firm

Pewnie większość z nas ma za sobą nie najlepiej przeprowadzone szkolenie, po którym w żaden sposób nasza wiedza czy umiejętności się nie poszerzyły. Mimo, że kurs zapowiadało się naprawdę ciekawie, to był tylko rozczarowaniem, stratą czasu i pieniędzy. Kiedy więc możemy mieć pewność, że szkolenie będzie skuteczne, dobrze przygotowane?

Kluczową kwestią jest doświadczenie trenerów z zakresu jakiego szkolą. Trudno, żeby szkolenie wnosiło cokolwiek nowego do życia zawodowego doświadczonego handlowca, jeśli prowadzi je osoba, która sprzedaż zna tylko z książek.

Kolejną ważną kwestią jest uwzględnienie specyfiki branży, ponieważ innych argumentów używamy sprzedając samochód, a innych kiedy oferujemy garnitur.

Treści znajdujące się w kursie powinny być mocno osadzone w realiach codziennej pracy uczestników szkolenia – tylko wtedy szkolenie może rozwinąć pożądane umiejętności. I tak na przykład szkolenia e-learningowe skierowane do pracowników sklepów odzieżowych powinny przedstawiać realne problemy handlowców, sposoby ich rozwiązywania, metody nawiązywania kontaktu z klientem, uczyć trafnego wysuwania argumentów i budowania zaufania klienta do marki.

Jeśli natomiast firma planuje wdrożyć e-szkolenie w organizacji, warto wtedy dokładnie przyjrzeć się funkcjom takiej platformy szkoleniowej tzn.:

  • czy uwzględnia hierarchie w firmie, a co za tym idzie różne poziomy dostępu?
  • różnorodność kursów, co oznacza, że oferują szkolenia nie tylko z technik obsługi klienta,
    ale również z rekrutacji czy zarządzania personelem? E-kursy poszerzają wiedzę każdego
    pracownika począwszy od Sprzedawcy a kończąc na Kierowniku salonu.
  • intuicyjność platformy – im łatwiejsza w obsłudze tym mniejsze problemy z wdrożeniem
    narzędzia w organizacji.

Atutem e-learningu jest ogromna swoboda jaką zapewnia użytkownikom, można go także wykorzystywać jako uzupełnienie szkoleń tradycyjnych.

Podsumowując: zanim zdecydujemy się na szkolenie zróbmy dokładny przegląd zarówno osoby trenera jak i zasobów kursu, tylko wtedy mamy gwarancje, że dobrze wydamy swoje pieniądze.

Autor: Marta Dudek – współtwórca platformy szkoleniowej SzkolimySprzedawcow.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.