Obsługa klienta w firmie przenosi się do „chmury”

chmura obliczeniowa

Inq/bigstockphoto.com

Rozwój nowych technologii bywa niezwykłym udogodnieniem dla firm. Stało się tak w przypadku „chmury obliczeniowej”, która może zdecydowanie ułatwiać obsługę klientów. Na czym miałoby to polegać?

Cloud computing, czyli „chmura obliczeniowa” to specyficzny model przetwarzania danych. W codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw, jak i prywatnych osób „chmura” stosowana jest jako swego rodzaju sejf. Można w niej przechowywać wszelkiego rodzaju dokumenty, które strzeżone są przed innymi osobami oraz chronione przed zgubieniem. Możemy również odtwarzać je z „chmury” i to w dowolnym miejscu, korzystając z jakiegokolwiek urządzenia dającego połączenie z siecią. Co ważne, mamy możliwość dodawania do niej plików tekstowych, graficznych, muzycznych, wideo, a ostatnio stworzono nawet program operacyjny całkowicie działający „w chmurze”.

A jak ma działać „chmura” w obsłudze klienta? W modelu nazwanym CaaS dostawca posiada zainstalowane oprogramowanie komunikacyjne, które następnie udostępnia się klientowi drogą zdalną. Otrzymuje on „końcówki”, dzięki którym ma pełen dostęp do konkretnych funkcji. Ma to być rozwiązanie pozwalające na zwiększenie skuteczności działania call center przy jednoczesnym uniknięciu nadmiernych kosztów. Firma miałaby płacić miesięczny „abonament” za korzystanie z oprogramowania, przy czym w razie potrzeby mogłaby podnosić wydajność systemu poprzez dopłatę, a w razie spadku aktywności, mogłaby obniżać koszty zmniejszając wydajność systemu.

Taka opcja byłaby też po prostu wygodna, ponieważ dostawcy oprogramowań w nieskomplikowany sposób udostępnialiby funkcje swoich produktów, ale nie oczekiwaliby, że klient nabędzie licencję na jego użytkowanie. Takie rozwiązanie byłoby szczególnie dogodne dla wszystkich tych firm, w których regularnie zmieniają się potrzeby komunikacyjne, a także dla tych, które zatrudniają większą grupę pracowników zdalnych lub które potrzebują szybkiego wdrożenia systemu.

W przypadku podmiotów, dla których komunikacja jest mniej istotną częścią działalności, korzystanie z „chmury” daje szansę na obniżenie kosztów związanych z zarządzaniem systemem oraz z pracami administracyjnymi, a także pozwala zaoszczędzić na sprzęcie. W największych firmach „chmura” umożliwia obniżanie kosztów ekspansji rynkowej i ułatwia otwieranie owych oddziałów lub zmianę lokalizacji tych dotychczasowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *