Firmy zainwestują więcej w SEM

Marketing internetowy

Eksperci specjalizujący się w rynku internetowym są przekonani, że w tym roku polskie przedsiębiorstwa zainwestują spore sumy w sektor SEM, czyli w usługi związane z marketingiem prowadzonym przy wykorzystaniu wyszukiwarek.

Jako powody decyzji firm o zwiększeniu wydatków na te cele, podaje się m.in. ożywienie na rynku oraz rosnącą skłonność przedsiębiorstw do inwestowania. Poprawiająca się, ogólna sytuacja gospodarcza w kraju zachęca do wzmożonych wkładów w rozwój firm.

Dotychczasowe szacunki ekspertów wskazują, że polskie firmy są gotowe wydać w tym roku na działania SEM ok. 1 miliarda złotych. Podkreślają jednocześnie, że jeżeli będą to rozsądne inwestycje, zakładające lepsze wypozycjonowanie witryny czy wysokiej jakości optymalizację, to istnieje duża szansa na to, że poniesione wydatki zostaną zrekompensowane poprawę wyników finansowych danej jednostki gospodarczej.

Oczekiwania wobec wydatków na SEM są w tym roku wyraźnie wyższe, niż miało to miejsce w analogicznym okresie roku ubiegłego. W 2013 r. większość ekspertów ankietowanych przez portal interaktywnie.com sądziła, że wartość inwestycji w SEM nie sięgnie nawet miliarda złotych. Średnie prognozy zakładały, że będzie to ok. 920 milionów złotych. W tym roku zdecydowanie więcej jest analityków spodziewających się, że kwota ta przekroczy okrągły miliard.

Według niektórych specjalistów, wzrost wydatków na sektor SEM miałby wynosić 12-14% w porównaniu do ubiegłego roku. Takiego zdania jest m.in. firma SearchLab. Większymi optymistami są analitycy pracujący dla agencji Whites, którzy twierdzą, że wzrost wartości całego rynku reklamy internetowej w ujęciu rocznym może wynieść 15%. Są przy tym przekonani, że nakłady finansowe na SEM nieznacznie przekroczą miliard złotych. Zbliżone są prognozy specjalistów z firmy Bluerank. Niemal identyczne zdanie na ten temat mają eksperci zatrudnieni w Marketing Online.

A czego nowego spodziewają się eksperci z zakresu marketingu internetowego?

Wiele mówi się o wzroście reklam Real Time Bidding, jednak specjaliści twierdzą, że te metody będą służyły głównie do remarketingu. Mimo to, właśnie RTB, a dodatkowo Programmatic buying mają w tym roku rozwijać się w wyjątkowo szybkim tempie. Niektórzy spodziewają się też, że firmy internetowe zaczną łączyć SEM z targetowaniem behawioralnym, co może optymalizować tego typu działania zapewniając wyjątkowo dobre efekty finalne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.