Firmy zainteresowane aplikacjami dedykowanymi

aplikacje dedykowane

Chociaż na rynku nie brakuje profesjonalnych aplikacji firmowych przydających się w prowadzeniu biznesu, to jednak statystyki pokazują, że rośnie zainteresowanie tzw. aplikacjami dedykowanymi. Przewidywania opublikowane w stworzonym przez firmę Forrester Research raporcie pt. „Dziesięć mitów i prawd rynku software’owego w roku 2013” pokazują, że spośród wszystkich firmowych funduszy przeznaczanych w tym roku na oprogramowania, ponad ¼ zostanie wydana właśnie na aplikacje dopasowane do potrzeb konkretnych jednostek.

Aplikacje dedykowane są tworzone z myślą o jednym zleceniodawcy i są ściśle dostosowywane do jego indywidualnych wymagań. Zarówno firmy zamawiające takie produkty, jak też eksperci przyznają, że aplikacje dedykowane są opcją bardziej opłacalną z punktu widzenia danego przedsiębiorstwa. Spełniając jego potrzeby, pomagają w prowadzeniu firmy, a to przekłada się zwykle na polepszenie jej ogólnej kondycji. Jak wskazują na to badania, aplikacje tego rodzaju najbardziej przydatne są w działach zajmujących się zasobami ludzkimi oraz szkoleniami firmowymi. To właśnie w nich przechowywane są dane dotyczące całej kadry pracowniczej, które muszą być prawidłowo uporządkowane i profesjonalnie zabezpieczone.

Zamówienie aplikacji w stu procentach dopasowanej do wymagań firmy daje gwarancje, że będzie ona miała funkcje, które rzeczywiście sprawdzą się w codziennym działaniu jednostki. Natomiast wykładanie pieniędzy na gotowe aplikacje zawsze niesie ze sobą ryzyko, że nie każda funkcja znajdzie zastosowanie, a niektóre będą przydatne tylko częściowo. To powoduje, że może się okazać, iż jedna aplikacja nie będzie wystarczająca i konieczna stanie się inwestycja w kolejne oprogramowanie.

Mimo wielu korzyści wynikających ze stosowania aplikacji dedykowanych, eksperci prognozują, że w tym roku największa grupa firm zainwestuje w oprogramowania związane z cloud computing pozwalające wybierać te komponenty środowiska IT, które są przedsiębiorstwu potrzebne do działania. Inne badania, przeprowadzone przez firmę PMR wskazują, że w tym roku jednostki gospodarcze skupią się głównie na tym, by nabywane przez nie aplikacje były stosunkowo tanie. Zwróci na to uwagę 34% firm. 26% przedsiębiorców weźmie pod uwagę wzrost popularności internetu w formie mobilnej, a 23% ma kierować się przy wyborze oprogramowania bezpieczeństwem jego działania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.