E-mail marketing: wykorzystuje go 98% firm

email marketing

E-maile nie muszą służyć tylko do zwykłej korespondencji. Działające w różnych branżach firmy doskonale wiedzą, że świetnie sprawdzają się one również do rozpowszechniania treści reklamowych. E-mail marketing cieszy się w naszym kraju wielką popularnością, a według badań przeprowadzonych przez serwis interaktywnie.pl, do jego stosowania przyznaje się aż 98% przedsiębiorstw stosujących internetowe formy promocji swoich produktów lub usług.

Eksperci są przy tym przekonani, że choć w ubiegłym roku wartość rynku e-mail marketingu nieco spadła, to jednak w bieżącym roku znów zanotuje wzrost. Specjaliści oszacowali, że w 2012 r. na reklamy w formie e-maili wydano 128 milionów złotych, a to o 4 miliony mniej niż w roku 2011. Według prognoz, w tym roku wydatki firm na ten cel mają wynieść 130 milionów, choć są i tacy analitycy, którzy zakładają, że kwota pozostanie na poprzednim poziomie, czyli 128 milionów złotych.

Niektórzy eksperci twierdzą, że spadek nakładów na reklamę e-mailową wcale nie musi oznaczać pogorszenia sytuacji tej formy marketingu sieciowego. Podkreśla się, że działania te są optymalizowane, a grupy docelowe są wybierane coraz bardziej skrupulatnie. Dzięki temu, konkretne reklamy trafiają do takiego grona osób, w którym występuje jakieś prawdopodobieństwo zainteresowania produktem lub usługą. Firmy bardziej dbają o pozyskanie profesjonalnych baz danych, które pozwolą im na dotarcie do wyselekcjonowanej grupy adresatów mogących w przyszłości stać się rzeczywistymi klientami firmy.

Ponadto, przedsiębiorstwa coraz bardziej dbają o formę e-maili reklamowych. Są one konstruowane tak, by nie kojarzyły się z typowym spamem, a naprawdę mogły wzbudzić zainteresowanie odbiorcy. Odpowiedni wzór i prawidłowo dobrana treść znacznie zwiększają szansę na to, że odbiorca przeczyta wiadomość, a być może nawet włączy link prowadzący wprost do strony danego przedsiębiorstwa. Chwytliwe tytuły, interesująca grafika i przede wszystkim, ciekawy, nienachlany tekst do w takim przypadku podstawa.

Praca nad formą e-maili reklamowych jest tak istotna, ponieważ większość internautów unika reklam i często kasuje je jeszcze przed otwarciem wiadomości. Trzeba zatem dbać o to, by wzbudzić w odbiorcy jakieś pozytywne emocje, zachęcić go do zajrzenia dalej i uniknąć zdenerwowania powodowanego odebraniem kolejnego spamu. Jest to tak ważne, bo Polacy nie lubią reklam mailowych. Ok. 70% pytanych denerwuje się dostając e-maile z reklamami lub linkami do stron zawartymi w treści lub w stopce. Najlepiej znosimy natomiast newslettery z promocjami.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.