E-sklep: dobra wyszukiwarka produktów to sukces

lupa

Autor: Jeffrey Beall

Korzystanie z oferty sklepów internetowych już na dobre weszło w nawyk większości internautów. Im częściej odwiedzamy tego rodzaju sklepu, tym wyższe wymagania przed nimi stawiamy. Zdaniem większości klientów jednym z najważniejszych elementów decydujących o popularności sklepów działających w sieci jest możliwość szybkiego i bezproblemowego wyszukania niezbędnych produktów. Wszystko dlatego, że internautom zależy na czasie. Nie mają ochoty na to, by przez kilkanaście minut przekopywać się przez szeroki asortyment sklepu, by znaleźć to, co jest im potrzebne.

Większość sklepów doskonale zdaje sobie sprawę z roli wyszukiwarki i stara się na bieżąco dostosowywać swoją funkcjonalność do wymagań klientów. Jej obecność na stronach sklepów internetowych to norma. Specjaliści z branży ecommerce dbają o to, by cały czas ulepszać mechanizmy wyszukiwania tak, by jeszcze lepiej wpasowywały się one w oczekiwania ich użytkowników. Efektem ich działań jest między innymi algorytm RASE. RASE to skrót od angielskich słów RedCart Advanced Search Engine. Jak sama nazwa wskazuje mechanizm został stworzony z myślą o sprzedawcach i sklepach korzystających z platformy Red Cart. Z założenia miał wypełniać dwa podstawowe kryteria stawiane przed dobrą wyszukiwarką – miał umożliwiać precyzyjne wyszukiwanie w stosunkowo krótkim czasie. Użytkownicy sklepów internetowych, którzy mieli okazję go używać twierdzą, że rzeczywiście dobrze spełnia swoje zadanie. Właściciele sklepów internetowych również je sobie chwalą – w końcu zadowolenie klientów przekłada się na ich wyższe zyski.

Algorytm RASE bazuje na doświadczeniach wielu cenionych sklepów internetowych. Umożliwia wyszukiwanie z zastosowaniem dodatkowych filtrów – klient może zawęzić zakres swoich zainteresowań do konkretnego producenta czy nawet produktów w konkretnym kolorze. Inteligentny system prezentacji wyników wyszukiwania idealnie dopełnia całości. RASE to mechanizm na miarę współczesnych czasów, doskonale wpasowujący się w potrzeby użytkowników internetowych. Można się jednak spodziewać, że w najbliższym czasie dołączą do niego kolejne podobne, być może nawet jeszcze lepsze rozwiązania. Samo RedCart zapowiada, że jeszcze w tym roku wprowadzi do swojej oferty kilka nowych narzędzi, które jeszcze bardziej ułatwią i uprzyjemnią robienie zakupów w internetowych sklepach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.