Raport Deloitte: pokolenie Y oczekuje, że biznes rozwiąże problemy świata

młody biznesmen

Firma Deloitte sporządziła raport dotyczący tego, w jaki sposób pokolenie Y postrzega wpływ biznesu na losy świata. Okazało się, że tzw. „millenialsi” w większości zakładają, iż to firmy są w stanie rozwiązać główne problemy naszych czasów.

Raport przygotowany przez firmę Deloitte pokazał, że oczekiwania pokolenia Y wobec firm działających na całym globie są naprawdę spore. W celach badawczych przepytano niemal 8 tysięcy osób pochodzących z 29 krajów. Byli to ludzie urodzeni po 1982 r., mający wyższe wykształcenie i zatrudnieni w dużych, prywatnych firmach. 73% spośród badanych uznało, że biznes korzystnie wpływa na społeczeństwa. Co ciekawe, 75% przyznało jednak, że firmy skupiają się głównie na swoich wynikach finansowych.

Z raportu Deloitte wynika, że w moc biznesu najbardziej wierzą młodzi ludzie pochodzący z krajów rozwijających się. Aż 82% spośród nich jest przekonanych, że biznes pozytywnie oddziałuje na społeczeństwo. W państwach rozwiniętych odsetek ten wynosił ok. 62%. Ogółem 17% respondentów było przekonanych, że firmy naprawdę działają na rzecz korzystnych zmian społecznych. 44% pytanych pozostało przy zdaniu, że chodzi tylko czysty zysk.

Mimo przekonania o pozytywnym wpływie biznesu na społeczeństwo, zdania na temat etyczności działań podejmowanych przez firmy były dość podzielone. W krajach rozwijających się za etyczne uznało je 61% pytanych, ale wśród mieszkańców państw o rozwiniętej gospodarce odsetek wynosił już tylko 41%. Jeśli natomiast chodzi o najważniejsze cele biznesowe przedsiębiorstw, to przedstawiciele generacji Y uznali, że jest to tworzenie miejsc pracy (36% odpowiedzi), generowanie zysków (34%) oraz poprawa sytuacji społeczeństwa (27%). Dopiero na dalszych miejscach znalazło się kreowanie innowacji oraz sprzyjanie rozwojowi gospodarczemu.

Dalsze wnioski płynące z raportu dotyczą preferencji młodych ludzi odnośnie miejsca pracy. W krajach rozwijających się aż 51% reprezentantów pokolenia Y uważa, że międzynarodowe koncerny są dla nich dobrym miejscem pracy. Identycznej odpowiedzi na to pytanie udzieliło tylko 35% respondentów z krajów rozwiniętych. Nowa generacja dostrzega znaczne rozbieżności między przygotowaniem zawodowym a wymaganiami pracodawców. Pytani twierdzą, że tylko w 37% kompetencje zdobyte w szkole celują w wymogi przełożonych. Mimo to „millenialsi” mają spore ambicje – 53% ankietowanych chce awansować w obecnej pracy obejmując najwyższe stanowisko w firmie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.