Masz pomysł na biznes? Koniecznie udaj się na warsztaty Startup Sprint b4 Think Big, które odbędą się w dniach 25-27 kwietnia tego roku na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Podczas odbywających się spotkań, będzie można podzielić się swoją koncepcją i zapytać ekspertów, czy dostrzegają w niej jakiś potencjał. Oprócz tego, będzie można otrzymać szereg konkretnych wskazówek dotyczących wejścia w świat interesów. To z pewnością świetna opcja dla wszystkich tych osób, które mają głowę pełną pomysłów biznesowych, ale nie do końca wiedzą, co z nimi zrobić. Continue reading “Startup Sprint b4 Think Big.” »
Kategoria: Porady dla firm
Pracoholik w firmie: to nie jest dobry pracownik?
Pracoholizm to jeden z powszechniejszych problemów dotykających współczesnych ludzi. Niektórzy traktują go nawet jako chorobę cywilizacyjną. Okazuje się jednak, ze przesadnie ambitny pracownik nie jest dobry dla firmy. Continue reading “Pracoholik w firmie: to nie jest dobry pracownik?” »
Handel lewymi fakturami – na nic starania fiskusa?
Chociaż urzędy skarbowe starają się dokładnie kontrolować każdą fakturę oraz poszczególne działania przedsiębiorstw, to jednak okazuje się, że handel fałszywymi fakturami nadal kwitnie. Wystarczy dobrze poszukać w internecie lub w prasie, by trafić na informacje o możliwości nabycia fikcyjnych faktur. Dzięki temu, firmy starają się o obniżenie płaconych podatków. Zdobywają dokumenty pozwalające na odpisanie znajdujących się na nich sum od przychodów uzyskanych przez firmę, więc wyższy pozostaje ich zysk netto. Przedsiębiorców nie odstrasza nawet fakt, że w świetle prawa takie działanie jest uznawane za przestępstwo. Grozi za nie zarówno kara finansowa, jak również kara pozbawienia wolności. Oprócz tego, firma jest zobowiązana do opłacenia zaległego podatku. Continue reading “Handel lewymi fakturami – na nic starania fiskusa?” »
Umowy z niemieckimi kontrahentami – na co uważać?
Polacy coraz częściej wyjeżdżają do Niemiec nie tylko do pracy sezonowej, ale też po to, by rozwijać własny biznes. Czy jednak rodzimi przedsiębiorcy wiedzą, jak podpisywać umowy z niemieckimi kontrahentami? Continue reading “Umowy z niemieckimi kontrahentami – na co uważać?” »
Firmy zainwestują więcej w SEM
Eksperci specjalizujący się w rynku internetowym są przekonani, że w tym roku polskie przedsiębiorstwa zainwestują spore sumy w sektor SEM, czyli w usługi związane z marketingiem prowadzonym przy wykorzystaniu wyszukiwarek. Continue reading “Firmy zainwestują więcej w SEM” »
Produkcja w Chinach coraz mniej opłacalna?
Rząd stara się wprowadzać udogodnienia dla polskich przedsiębiorców, rosną koszty pracy w Azji, a te dwa czynniki sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorstw postanawia wycofać się ze wschodnich krajów i wrócić na rodzime tereny. W ostatnich kilku latach można zauważyć, że polskie firmy są coraz bardziej skłonne do przeniesienia swoich zakładów produkcyjnych na terytorium Polski. Choć do tej pory uważano, że prowadzenie oddziałów we wschodnich krajach pozwala wyraźnie ciąć koszty, to jednak powoli ulega to zmianie. Continue reading “Produkcja w Chinach coraz mniej opłacalna?” »
E-mail marketing 2014 – firmy wydadzą ponad 137 mln
Jak twierdzą eksperci, w naszych skrzynkach e-mailowych będzie coraz mniej spamu. Mimo to, e-mail marketing ma kosztować w bieżącym roku ok. 137 milionów złotych! Tak przynajmniej wynika ze średnich prognoz ekspertów działających w tej branży. Continue reading “E-mail marketing 2014 – firmy wydadzą ponad 137 mln” »
Remanent w firmie
Remanent pod koniec roku jest obowiązkowy we wszystkich firmach. Dzięki temu, mogą podsumować swoje całoroczne wyniki, jednocześnie sprawdzając, czy nie pojawiły się żadne niespodziewane braki. Continue reading “Remanent w firmie” »
Jarmarki bożonarodzeniowe: biznes na rynkach większych miast

W wielu polskich miastach – podobnie, jak w innych europejskich krajach – organizowane są jarmarki bożonarodzeniowe. To nie tylko wyjątkowa okazja do zakupu pięknych ozdób, pysznych wypieków czy innych produktów nawiązujących do świąt. To również okazja dla sprzedawców, którzy mają szansę zwiększyć swoje zyski oraz wypromować firmy. Szczególnie skorzystać mogą na tym niewielkie punkty handlowe, które na co dzień znane są małej grupie ludzi. Wychodząc poza ściany swojej siedziby, mają szansę rozreklamowania oferowanych produktów i pozyskania nowych odbiorców. Continue reading “Jarmarki bożonarodzeniowe: biznes na rynkach większych miast” »
Zatrudnienie w sezonie świątecznym rośnie
Okres przedświąteczny wymaga od wielu firm wyjątkowego przygotowania. Muszą być w pełni gotowe na obsługę zwiększonej liczby klientów, a to oznacza, że wiele spośród nich musi zatrudnić dodatkowych pracowników. Chociaż jesienią kończą się prace sezonowe rozpoczynane w okresie wiosenno-letnim, to jednak w grudniu znów pojawia się wiele ofert zatrudnienia tymczasowego. Według statystyk, zapotrzebowanie na dodatkową siłę roboczą wzrasta w tym czasie nawet o 30%. Oznacza to, że na terenie całego kraju potrzebnych będzie, co najmniej kilka tysięcy pracowników. Continue reading “Zatrudnienie w sezonie świątecznym rośnie” »
Reklama przed świętami a wzrost sprzedaży
Święta to dla większości sklepów okres zwiększonych dochodów. Żeby pokonać konkurencję, koniecznie trzeba jednak zadbać o odpowiednie, świąteczne reklamy. Jakie powinny one być, by trafiały do konsumentów? Przede wszystkim powinny oddziaływać na emocje odbiorców. Z pewnością sprawdzą się wszelkie chwyty marketingowe nawiązujące do tradycji bożonarodzeniowych, a także do rodzinności tych świąt. Mimo ciągłego postępu, to właśnie klasyczne treści są najlepiej odbierane przez osoby spoglądające na reklamy. Continue reading “Reklama przed świętami a wzrost sprzedaży” »
Od stycznia 2014 znów odliczymy VAT od aut z kratką?
Być może od początku przyszłego roku znów będzie można odliczać podatek VAT od zakupu samochodów z kratką. Nie wiadomo jednak, czy prawo do odpisania podatku utrzyma się na dłużej, czy będzie obowiązywało jedynie przez kilka miesięcy. Póki co, jeszcze do końca bieżącego roku aktualna pozostaje zasada ograniczenia w odpisywaniu podatku VAT od kupna samochodów osobowych dla firmy. Poza tym, obowiązuje nas zakaz odliczania VAT w związku z zakupem paliwa do takich pojazdów. Takie przepisy są zgodne z dyrektywą wprowadzoną przez Unię Europejską. Niemniej jednak, już w ubiegłym roku Polska poinformowała Komisję Europejską, że chce stosować inne zasady regulujące kwestię odliczania VAT od samochodów firmowych. Continue reading “Od stycznia 2014 znów odliczymy VAT od aut z kratką?” »
Social gaming a korzyści dla firm

W dzisiejszych czasach każda szanująca się firma posiada profile na portalach społecznościowych. Jednak nie wszystkie potrafią nimi wzbudzić zainteresowanie internautów. Pomóc mogą im w tym specjalne aplikacje, znane jako social games. Najczęściej social gaming wykorzystywany jest do powiększenia liczby użytkowników klikających „Lubię to” przy profilu danej jednostki. Eksperci zaznaczają jednak, że samo „lajkowanie” nie wystarczy, ponieważ w interesie przedsiębiorstwa jest jeszcze utrzymanie liczby zainteresowanych oraz zachęcenie ich do bliższego poznania firmy. Continue reading “Social gaming a korzyści dla firm” »
Ustawa o pomocy dla przedsiębiorstw w kryzysie

Zgodnie z oczekiwaniami, prezydent Bronisław Komorowski podpisał ustawę o pomocy dla przedsiębiorstw w kryzysie. Zakłada ona, że jeżeli zyski firmy obniżą się o co najmniej 15% na przestrzeni 6 miesięcy, jednostka będzie mogła ubiegać się o bezzwrotną pomoc finansową ze strony państwa. Nie będzie to jednak typowe dofinansowanie, a wsparcie w utrzymaniu miejsc pracy. Rząd będzie dopłacał do wynagrodzeń uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie. Ma to być korzystne zarówno dla firm, jak i konkretnych osób, ale też dla całej gospodarki. Continue reading “Ustawa o pomocy dla przedsiębiorstw w kryzysie” »
Pozycjonowanie firmowej strony: jak to robić, by nie stracić?
Pozycjonowanie strony internetowej to podstawowa metoda reklamowania jej w sieci. Okazuje się jednak, że pozycjonowanie nie zawsze jest przeprowadzane prawidłowo. Eksperci zapewniają, że zdecydowanie lepiej jest zlecić je profesjonalistom, niż próbować samodzielnie poprawić miejsce, które strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. Chyba, że wiemy, jakich błędów unikać, by nie zrazić do siebie użytkowników sieci. Continue reading “Pozycjonowanie firmowej strony: jak to robić, by nie stracić?” »