Zakładając własną firmę, wielu z nas chciałoby zatrudnić w niej najbliższe nam osoby. Niejednokrotnie proponujemy wspólne robienie interesów naszym zaufanym znajomym. To jednak wielki błąd! Continue reading “Biznes z kolegami to szansa na … klapę!” »
Kategoria: Porady dla firm
Poczta Polska dla e-handlu, rusza nowy serwis
Poczta Polska nie ustaje w udogadnianiu prowadzenia interesów swoim klientom biznesowym. W ubiegłym tygodniu otwarty został nowy serwis ułatwiający działanie jednostek zajmujących się handlem elektronicznym. Ma on służyć do wybierania rodzaju przesyłki, a także do obsługi ewentualnych zwrotów oraz do wysyłania cyfrowych Neofaktur i do prezentowania oferty finansowo-ubezpieczeniowej. Opcja Neofaktur ma umożliwiać zlecanie poczcie wysyłanie faktu papierowych lub elektronicznych. Pozwoli to przedsiębiorcom wybierać opcje wysyłek najlepiej dostosowane do ich potrzeb. Jednocześnie umożliwi też obniżanie kosztów ponoszonych w związku z takimi wysyłkami. Continue reading “Poczta Polska dla e-handlu, rusza nowy serwis” »
Jak budować wizerunek marki? Strategia wizerunkowa
Chociaż największe znaczenie dla klientów ma oferta, z jaką firma do nich wychodzi, to jednak wizerunek marki również jest bardzo istotny. Żeby jednak dotrzeć nim do odbiorców, niezbędne jest obranie odpowiedniej strategii wizerunkowej. Chodzi o to, żeby klienci nie tylko orientowali się w ofercie firmy, ale również o to, by marka była bezproblemowo rozpoznawalna w jak największej grupie społecznej. Powinna budzić przy tym pozytywne skojarzenia i wyróżniać się wśród konkurencji. By uzyskać optymalne efekty, warto skorzystać z tzw. strategii Corporate Identity. Continue reading “Jak budować wizerunek marki? Strategia wizerunkowa” »
Reklamowanie małej firmy w mediach społecznościowych
Reklama internetowa jest w dzisiejszych czasach niemal niezbędna. Jej wartość jest tak duża, ponieważ pozwala w szybki i prosty sposób trafić do znacznej grupy odbiorców. Dla małych przedsiębiorstw najlepszą i najtańszą opcją jest reklama w mediach społecznościowych. Promowanie swoich produktów i usług na Facebooku czy innych, podobnych portalach może początkowo przybierać formę bezpłatną, co jest idealnym rozwiązaniem dla każdego podmiotu gospodarczego. Z takiej opcji mogą korzystać nawet początkujące firmy, które nie mają środków do wydania na szersze, poważniejsze działania marketingowe. Continue reading “Reklamowanie małej firmy w mediach społecznościowych” »
Reklama firmy w internecie a podatek
Reklama w internecie stała się w dzisiejszych czasach niemal nieodłącznym elementem promocji każdej firmy. Czy jednak za współpracę z portalami pomagającymi w działaniach marketingowych trzeba płacić podatki? Faktem jest, że coraz trudniej wyobrazić sobie prężnie działająca firmę nie reklamującą się w sieci. Wiele jednostek miałoby problem z przetrwaniem, gdyby nie działania marketingowe prowadzone w internecie. Continue reading “Reklama firmy w internecie a podatek” »
Sprawdzone sposoby na oszczędzanie na firmowym transporcie
Trudno znaleźć firmę, która nie potrzebuje środków transportu do sprawnego funkcjonowania w swojej branży. Nie da się jednak ukryć, że firmowy transport sporo kosztuje. Czy można jakoś obniżyć jego koszty? Oczywiście, istnieje szereg opcji umożliwiających minimalizację wydatków związanych zarówno z przewozem osobowym, jak i towarowym. Podstawą jest w tym wypadku przemyślany wybór środka transportu. Najczęściej są to samochody, jednak warto zastanowić się na modelem i wersją silnika tak, by wybrać auto palące stosunkowo mało, a do tego wymagające możliwie najtańszego paliwa, czyli obecnie gazu LPG. Continue reading “Sprawdzone sposoby na oszczędzanie na firmowym transporcie” »
Tanie sposoby promocji firmy
Promocja firmy jest niezbędna każdemu podmiotowi gospodarczemu, bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje. Niestety, nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić na promocję dającą zadowalające efekty. Czy można zatem tanio promować swoje produkty i usługi? Rozwiązań jest wiele, jednak trzeba umiejętnie dostosować je do potrzeb konkretnej jednostki. Najlepiej postawić na reklamę internetową, ponieważ nie wymaga ona zbyt wielu zakupów, a jedynie opłacenie kilku usług, które przy większym wkładzie pracy można wykonać nawet samemu. Odpadają nam tu koszty nabywania materiałów do stworzenia reklam czy koszty zakupu gotowych bannerów, standów, billboardów, neonów. Continue reading “Tanie sposoby promocji firmy” »
Czym kierować się przy zakupie sprzętu komputerowego?
Radzi Joanna Flis-Zwoińska CEO ComZetta. Continue reading “Czym kierować się przy zakupie sprzętu komputerowego?” »
Strategie marketingowe w firmach – są czy ich brak?
Strategie marketingowe potrzebne są praktycznie wszystkim firmom, choć wciąż stosunkowo niewielki odsetek jednostek gospodarczych rzeczywiście potrafi z nich skorzystać. Przede wszystkim, nie każdy umie je prawidłowo opracować. A eksperci przyznają, że właśnie prawidłowa strategia marketingowa ma ogromne znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa. Dobrze zaplanowane etapy rozwoju oraz zasady działania sprawiają bowiem, że firma jest przygotowana na dostosowanie się do zmian zachodzących na rynku, a także do różnych wymagań klientów. Continue reading “Strategie marketingowe w firmach – są czy ich brak?” »
Firmowy lokal: kupno, dzierżawa czy co-working?
Praktycznie każda jednostka gospodarcza potrzebuje jakiegoś lokum, w którym będzie mogła prowadzić biuro. Wiele firm musi dodatkowo dysponować pomieszczeniami dla całej kadry pracowniczej. Jak pozyskać takie lokale? Czy bardziej opłaca się je kupić, czy wynająć? A może zdecydować się na co-working? To pytanie z pewnością zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Trzeba jednak wiedzieć, że odpowiedź nie jest jednoznaczna, a to, co najlepiej będzie nam odpowiadało, jest zależne od kilku czynników. Continue reading “Firmowy lokal: kupno, dzierżawa czy co-working?” »
Doświadczenie – główne kryterium rekrutacyjne wśród pracodawców?
Doświadczenie – to ono jest najbardziej pożądane przez pracodawców na rodzimym rynku pracy. Wspomina się o nim w największej liczbie ofert pracy publikowanych w sieci. Tak przynajmniej wynika z zasobów, do których dotarła wyszukiwarka ofert pracy Adzuna. Pozwoliła ona sprawdzić hasła najczęściej zawierane w ogłoszeniach publikowanych w Polsce oraz w 7 innych krajach. Fakt, że w Polsce najczęściej mówi się o doświadczeniu jest o tyle ciekawy, że zagranicą coraz częściej odchodzi się od tzw. kwalifikacji twardych i stawia się na te miękkie takie, jak np. umiejętność pracy w grupie, zdolności organizacyjne, charyzma, umiejętność zarządzania personelem, rozplanowywania pracy. Continue reading “Doświadczenie – główne kryterium rekrutacyjne wśród pracodawców?” »
Kryzys firmy w mediach społecznościowych: jak reagować?
Media społecznościowe przez ostatnie lata były jednym z ważniejszych narzędzi marketingowych wykorzystywanych do promocji produktów i usług firm działających w różnych branżach. Oprócz wielkich szans, social media marketing niesie ze sobą też wielkie zagrożenia. Jednym z nich jest kryzys wizerunkowy. Żeby przetrwać taki niekorzystny okres, trzeba uzbroić się w czas, cierpliwość oraz ponadprzeciętną kreatywność. Continue reading “Kryzys firmy w mediach społecznościowych: jak reagować?” »
Konto firmy w Google+ – wady i zalety
Posiadanie firmowego konta w Google+ miało być dla firm alternatywą wobec Facebooka i możliwości społecznościowych, jakie daje ten serwis. Niestety mimo starań, konta na Google+ wciąż nie są tak popularne jak te u czołowego rywala. Continue reading “Konto firmy w Google+ – wady i zalety” »
Bezrobocie wysokie, ale jest problem ze znalezienie pracownika
Co prawda stopa bezrobocia w Polsce spadła w marcu do poziomu 13,6%, jednak wciąż jest to wynik dość wysoki. Mimo tego, okazuje się, że przedsiębiorstwa mają problem ze znalezieniem pracowników. Jak to jest możliwe? Continue reading “Bezrobocie wysokie, ale jest problem ze znalezienie pracownika” »
Małe firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników
Bezrobocie w Polsce wciąż jest stosunkowo wysokie i przekracza 13,0%, jednak okazuje się, że małe i średnie firmy narzekają na kłopoty ze znalezieniem pracowników. Jak to możliwe? Niestety, bezrobotnych jest wielu, lecz mało który ma kompetencje, których oczekują pracodawcy. Widać to głównie na przykładzie małych oraz średnich firm, których właściciele prowadzą procesy rekrutacyjne na własną rękę. Zwykle nie mają możliwości dotarcia do zbyt szerokiego grona kandydatów. Nie dysponują też wiedzą pozwalającą im na odpowiednie przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego. Continue reading “Małe firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników” »