szkolenie dla firm

Od czego zależy skuteczność szkoleń?

szkolenie dla firm

Pewnie większość z nas ma za sobą nie najlepiej przeprowadzone szkolenie, po którym w żaden sposób nasza wiedza czy umiejętności się nie poszerzyły. Mimo, że kurs zapowiadało się naprawdę ciekawie, to był tylko rozczarowaniem, stratą czasu i pieniędzy. Kiedy więc możemy mieć pewność, że szkolenie będzie skuteczne, dobrze przygotowane?

Continue reading “Od czego zależy skuteczność szkoleń?” »

marketing

Czym jest naming i jak go wykorzystać?

marketing

Nazwa firmy powinna być łatwa do zapamiętania dla klientów, a do tego chwytliwa, by w ogóle zwrócili na nią uwagę. Co to tak naprawdę znaczy i jak wybrać nazwę, która pomoże przedsiębiorstwu w odniesieniu sukcesu? Okazuje się, że to wcale nie takie proste. Tym bardziej, że tak, jak podkreślają specjaliści, nazwa jest najistotniejszym czynnikiem pozwalającym na określenie jej tożsamości. Dodatkowo, ma wielkie znaczenie marketingowe. Warto więc poznać zasady namingu, czyli nazywania firm, by wybrać dla naszego przedsiębiorstwa taką, która zwiększy jego szanse na powodzenie w branży. Continue reading “Czym jest naming i jak go wykorzystać?” »

rozliczanie podatków

Coraz więcej firm unika podatków dzięki „optymalizacji”

rozliczanie podatków

Optymalizacja podatkowa staje się coraz bardziej popularna w Unii Europejskiej, ponieważ wielu firmom daje większe szanse na rozwój, jednocześnie pozwalając im zaoszczędzić znaczne środki finansowe. Niestety, często optymalizacja podatków to nie tylko skrzętne lawirowanie pośród zasad prawa podatkowego, ale również zwykłe wyłudzanie, które ma niewiele wspólnego z jakąkolwiek etyką. Szacuje się, że pod przykrywką „optymalizacji” w rzeczywistości wyłudzane są nawet biliony euro rocznie. Najczęściej oszustwa te związane są z unikaniem podatku od wartości dodanej, a także podatku dochodowego oraz akcyzowego. Continue reading “Coraz więcej firm unika podatków dzięki „optymalizacji”” »

logo Youtube

Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube

logo Youtube

Z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie wykorzystują jeszcze biznesowego potencjału YouTube’a, oraz vlogerach, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w temacie, ruszył cykl edukacyjnych szkoleń związanych z komercyjnym wykorzystaniem tego kanału. Pierwszy odcinek już w sieci: od 2 września. Continue reading “Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube” »

dane osobowe

Własny biznes a ochrona danych osobowych

dane osobowePrzepisy dotyczące ochrony danych osobowych obowiązują w każdej firmie. Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie jednak sprawę z tego, jakie są ich dokładne obowiązki w tej kwestii. Ogólnie rzecz ujmując, ich zadaniem jest ochrona akt personalnych wszystkich pracowników, jak również danych przetwarzanych przy wystawianiu faktur, a nawet danych znajdujących się na podaniach o pracę. Sa to tylko przykłady dokumentów, które powinny być szczególnie chronione – ich rzeczywisty wykaz jest znacznie dłuższy. Co ważne, te same obowiązki dotyczą nie tylko firm działających stacjonarnie, ale również wszelkich jednostek funkcjonujących zdalnie. Niektóre z firm on-line mają nawet jeszcze więcej pracy, ponieważ muszą prawidłowo zabezpieczać np. zbiory osób zapisujących się na newslettery. Jak sprawić, by wszystkie te dane nie dostały się w niepowołane ręce i nie zostały wykorzystane przez osoby trzecie? Continue reading “Własny biznes a ochrona danych osobowych” »

badania marketingowe

Badania marketingowe

badania marketingowe
Źródło: flickr.com; albertogp123

Testy marketingowe polegają na systematycznym gromadzeniu, zapisywaniu i analizowaniu danych związanych z działalnością przedsiębiorstwa. Służą one do opracowania programu marketingowego, doskonalenia oraz usprawniania procesów podejmowania decyzji, a także pozwalają na rozpoznanie problemów, pomagając w wyborze możliwych do wprowadzenia usprawnień w sprzedaży czy promocji produktu, mających na celu zwiększenie zadowolenie klienta. Continue reading “Badania marketingowe” »

strona www firmy

Strona firmowa czy wyłącznie profil Facebook?

strona www firmy
Autor: jisc_infonet

Zarówno firmy młode jak i te działające od lat w przestrzeni gospodarczej, wcześniej czy później stają przed koniecznością zaprezentowania swojej działalności w internecie. Już na etapie zapadania decyzji o takiej formie reklamy stają przed dylematem jaką wybrać opcję: własna strona www, a może wystarczy tylko zaistnieć w najpopularniejszym medium społecznościowym, na Facebooku? Continue reading “Strona firmowa czy wyłącznie profil Facebook?” »

praca zdalna w domu

Coraz więcej firm pozwala pracownikom na pracę z domu

praca zdalna w domu

W dobie powszechnej komputeryzacji człowiek na miejscu pracy jest coraz mniej potrzebny. Oznacza to, że istnieje wiele zawodów, w których obowiązki służbowe można wykonywać np. z domu. Rośnie też grupa firm akceptujących pracę zdalną. Co prawda, wciąż jeszcze funkcjonują one głównie zagranicą, jednak polskie przedsiębiorstwa również przekonują się do korzyści płynących z tego trybu pracy. Zmiany postępują u nas po prostu wolniej, choćby ze względu na to, że bardzo późno wprowadzono w Polsce jasne zasady określające możliwości pracy zdalnej. Dopiero w 2007 r. w Kodeksie pracy pojawiło się sformułowanie „telepraca” określające wykonywanie obowiązków zawodowych spoza firmy. Continue reading “Coraz więcej firm pozwala pracownikom na pracę z domu” »