Wypożyczanie samochodów przez firmy staje się coraz bardziej konkurencyjne wobec najpopularniejszego do tej pory leasingu czy zakupu auta firmowego na kredyt. Jakie są tego przyczyny? Continue reading “Małe firmy coraz częściej wybierają długoterminowy wynajem aut” »
Kategoria: Porady dla firm
Złe opinie w sieci obniżają zyski e-sklepów
Niektóre polskie e-sklepy nie przywiązują należytej wagi do komunikacji i jakości usługi. Skutkiem takiego niefrasobliwego podejścia są dziesiątki negatywnych opinii, które bezpośrednio przekładają się na obniżenie sprzedaży. Continue reading “Złe opinie w sieci obniżają zyski e-sklepów” »
Zbyt dobry zespół firmowy – problemy w pozyskaniu finansowania?
Czy można być nadmiernie profesjonalnym? Okazuje się, że tak. Polskie start-upy mogące pochwalić się bardzo dobrym zespołem mają większe od innych problemy ze znalezieniem inwestorów chcących wesprzeć ich posiadanym kapitałem. Continue reading “Zbyt dobry zespół firmowy – problemy w pozyskaniu finansowania?” »
Jak zwiększyć sprzedaż na święta?
Boże Narodzenie, jak również okres przed i po nim to dla wielu firm okazja do zwiększenia sprzedaży. 4 ostatnie miesiące roku to okazja do rozkręcenia obrotów. Jak doprowadzić do ich wzrostu? Continue reading “Jak zwiększyć sprzedaż na święta?” »
Od czego zależy skuteczność szkoleń?
Pewnie większość z nas ma za sobą nie najlepiej przeprowadzone szkolenie, po którym w żaden sposób nasza wiedza czy umiejętności się nie poszerzyły. Mimo, że kurs zapowiadało się naprawdę ciekawie, to był tylko rozczarowaniem, stratą czasu i pieniędzy. Kiedy więc możemy mieć pewność, że szkolenie będzie skuteczne, dobrze przygotowane?
Przez tydzień wolność internetowa dla firm
Home.pl jest inicjatorem akcji Tygodnia Wolności Internetowej skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw, które zaczynają bądź chcą rozwinąć swoją działalność przy wykorzystaniu nowych mediów. Continue reading “Przez tydzień wolność internetowa dla firm” »
Małe firmy uczą się od korporacji – czego?
Wydawać by się mogło, że prowadzenie małej firmy jest łatwiejsze niż przewodzenie wielkiemu koncernowi. Eksperci zachęcają jednak mniejszych przedsiębiorców, by brali przykład z dużych korporacji. Czego powinni się od nich nauczyć? Continue reading “Małe firmy uczą się od korporacji – czego?” »
Czym jest naming i jak go wykorzystać?
Nazwa firmy powinna być łatwa do zapamiętania dla klientów, a do tego chwytliwa, by w ogóle zwrócili na nią uwagę. Co to tak naprawdę znaczy i jak wybrać nazwę, która pomoże przedsiębiorstwu w odniesieniu sukcesu? Okazuje się, że to wcale nie takie proste. Tym bardziej, że tak, jak podkreślają specjaliści, nazwa jest najistotniejszym czynnikiem pozwalającym na określenie jej tożsamości. Dodatkowo, ma wielkie znaczenie marketingowe. Warto więc poznać zasady namingu, czyli nazywania firm, by wybrać dla naszego przedsiębiorstwa taką, która zwiększy jego szanse na powodzenie w branży. Continue reading “Czym jest naming i jak go wykorzystać?” »
Coraz więcej firm unika podatków dzięki „optymalizacji”
Optymalizacja podatkowa staje się coraz bardziej popularna w Unii Europejskiej, ponieważ wielu firmom daje większe szanse na rozwój, jednocześnie pozwalając im zaoszczędzić znaczne środki finansowe. Niestety, często optymalizacja podatków to nie tylko skrzętne lawirowanie pośród zasad prawa podatkowego, ale również zwykłe wyłudzanie, które ma niewiele wspólnego z jakąkolwiek etyką. Szacuje się, że pod przykrywką „optymalizacji” w rzeczywistości wyłudzane są nawet biliony euro rocznie. Najczęściej oszustwa te związane są z unikaniem podatku od wartości dodanej, a także podatku dochodowego oraz akcyzowego. Continue reading “Coraz więcej firm unika podatków dzięki „optymalizacji”” »
Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube
Z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie wykorzystują jeszcze biznesowego potencjału YouTube’a, oraz vlogerach, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w temacie, ruszył cykl edukacyjnych szkoleń związanych z komercyjnym wykorzystaniem tego kanału. Pierwszy odcinek już w sieci: od 2 września. Continue reading “Ruszyło Brandtube.tv – edukacyjny cykl dla biznesowego wykorzystania YouTube” »
Nadgodziny zamiast dodatkowego zatrudnienia – to już norma?
Zjawisko dodatkowych, ponadnormatywnych godzin spędzanych w pracy zaczyna się w ostatnim czasie nasilać. Czy jest to korzystne gospodarczo zjawisko, czy raczej nosi znamiona wyzysku i cięcia kosztów prowadzenia firmy? Continue reading “Nadgodziny zamiast dodatkowego zatrudnienia – to już norma?” »
Własny biznes a ochrona danych osobowych
Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych obowiązują w każdej firmie. Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie jednak sprawę z tego, jakie są ich dokładne obowiązki w tej kwestii. Ogólnie rzecz ujmując, ich zadaniem jest ochrona akt personalnych wszystkich pracowników, jak również danych przetwarzanych przy wystawianiu faktur, a nawet danych znajdujących się na podaniach o pracę. Sa to tylko przykłady dokumentów, które powinny być szczególnie chronione – ich rzeczywisty wykaz jest znacznie dłuższy. Co ważne, te same obowiązki dotyczą nie tylko firm działających stacjonarnie, ale również wszelkich jednostek funkcjonujących zdalnie. Niektóre z firm on-line mają nawet jeszcze więcej pracy, ponieważ muszą prawidłowo zabezpieczać np. zbiory osób zapisujących się na newslettery. Jak sprawić, by wszystkie te dane nie dostały się w niepowołane ręce i nie zostały wykorzystane przez osoby trzecie? Continue reading “Własny biznes a ochrona danych osobowych” »
Badania marketingowe

Testy marketingowe polegają na systematycznym gromadzeniu, zapisywaniu i analizowaniu danych związanych z działalnością przedsiębiorstwa. Służą one do opracowania programu marketingowego, doskonalenia oraz usprawniania procesów podejmowania decyzji, a także pozwalają na rozpoznanie problemów, pomagając w wyborze możliwych do wprowadzenia usprawnień w sprzedaży czy promocji produktu, mających na celu zwiększenie zadowolenie klienta. Continue reading “Badania marketingowe” »
Strona firmowa czy wyłącznie profil Facebook?

Zarówno firmy młode jak i te działające od lat w przestrzeni gospodarczej, wcześniej czy później stają przed koniecznością zaprezentowania swojej działalności w internecie. Już na etapie zapadania decyzji o takiej formie reklamy stają przed dylematem jaką wybrać opcję: własna strona www, a może wystarczy tylko zaistnieć w najpopularniejszym medium społecznościowym, na Facebooku? Continue reading “Strona firmowa czy wyłącznie profil Facebook?” »
Coraz więcej firm pozwala pracownikom na pracę z domu
W dobie powszechnej komputeryzacji człowiek na miejscu pracy jest coraz mniej potrzebny. Oznacza to, że istnieje wiele zawodów, w których obowiązki służbowe można wykonywać np. z domu. Rośnie też grupa firm akceptujących pracę zdalną. Co prawda, wciąż jeszcze funkcjonują one głównie zagranicą, jednak polskie przedsiębiorstwa również przekonują się do korzyści płynących z tego trybu pracy. Zmiany postępują u nas po prostu wolniej, choćby ze względu na to, że bardzo późno wprowadzono w Polsce jasne zasady określające możliwości pracy zdalnej. Dopiero w 2007 r. w Kodeksie pracy pojawiło się sformułowanie „telepraca” określające wykonywanie obowiązków zawodowych spoza firmy. Continue reading “Coraz więcej firm pozwala pracownikom na pracę z domu” »