Młodzi z całego świata coraz częściej chcą otwierać własne firmy

młody biznesmen

Na całym świecie młodzi ludzie wierzą w swoje siły. To powoduje, że są bardzo chętni do otwierania własnych firm. Mają pełne przekonanie, że to właśnie im uda się podbić rynek. Ci, którzy jeszcze ich nie mają też twierdzą, że to dobry pomysł.

Otwieranie własnych firm bardzo odpowiada młodym ludziom na całym świecie. Nawet ci, którzy jeszcze nie planują rozpoczęcia swojego biznesu przyznają, że to dobry pomysł na rozwój zawodowy. Twierdzi tak również 63% obywateli naszego kraju, zdaniem których przedsiębiorczość i własna działalność gospodarcza są jednym z lepszych sposobów na sukces.

Badanie na temat stosunku młodych ludzi do otwierania własnych firm przeprowadziła organizacja Global Enterpreneurship Monitor (GEM). Przyznaje ona, że młodzi ludzie zaczęli częściej myśleć o własnym biznesie ze względu na kryzys gospodarczy, który w ostatnich latach dotykał większość krajów na świecie. Chodzi głównie o mężczyzn, bo to oni zakładają firmy częściej od kobiet. W dodatku zatrudniają z reguły więcej pracowników. Duże rozbieżności widać jednak, jeśli chodzi o poszczególne regiony globu. W niektórych miejscach młodzi marzą o własnych firmach, ale ich nie zakładają.

Na przykład, w rejonie Afryki Subsaharyjskiej ponad połowa młodych ludzi chciałaby założyć firmę, jednak swoje marzenia realizuje tylko 28% spośród nich. W Europie podobne plany ma 19% młodych mieszkańców, a w rzeczywistości przedsiębiorcami zostaje 8% z nich. W Polsce ok. 17% pytanych w wieku 18-64 lata zakłada, że na przestrzeni najbliższych 3 lat wystartuje z biznesem. Jesteśmy przy tym pewni siebie, bo połowa tej grupy twierdzi, że ma odpowiednie umiejętności i właściwą wiedzę do tego, by założyć biznes i rozsądnie nim kierować. Więcej wiary we własne możliwości mają w Europie tylko Słowacy.

Z dalszych danych opublikowanych przez GEM wynika, że przeszło 4 miliony obywateli naszego kraju albo prowadzi firmę, albo właśnie ją zakłada. Wyliczono też, że 5,8% dorosłych Polaków zaangażowanych jest w tworzenie firmy, ale tylko 31% dostrzega szansę na jej rozwój w miejscu, w którym obecnie żyją. Zaskakujące jest natomiast, że mimo wiary w siebie, aż 51,1% Polaków obawia się porażki. Pod tym względem znajdujemy się w ogonie Europy. Mało która nacja ma aż tak duże obawy o przyszłość zakładanych przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.