Konto firmy w Google+ – wady i zalety

Google Plus

Posiadanie firmowego konta w Google+ miało być dla firm alternatywą wobec Facebooka i możliwości społecznościowych, jakie daje ten serwis. Niestety mimo starań, konta na Google+ wciąż nie są tak popularne jak te u czołowego rywala.

Google+, tworząc możliwość zakładania profili firmowych, zadbało niemal o wszystko. Intuicyjny system, znana marka, brak natarczywych reklam i wyskakujących okienek sugerujących kupno produktu konkurencji, przejrzysta forma prezentacji i możliwość swobodnego toczenia dyskusji na różne tematy – to miało zagwarantować „alternatywie” Facebooka murowany sukces. Niestety, mimo że liczba kont zakładanych w Google+ przez firmy wciąż rośnie i jest świetnie powiązana z Mapami Google i wyszukiwarką, to wciąż nie jest tak imponująca jak liczba facebookowych fanpage’ów należących do firm.

Niezaprzeczalnym plusem posiadania firmowego konta na G+ jest niezaśmiecenie profili reklamami oraz fakt, że na Google+ użytkownicy toczący rozmowy między sobą i firmami są dużo bardziej merytoryczni niż użytkownicy Facebooka. Rzesza specjalistów z różnych dziedzin sprawia, że przedsiębiorstwa posiadające konto na Google+ docierają do bardziej wykwalifikowanej kadry klientów, ekspertów którzy często i chętnie wypowiadają się w temacie różnych produktów i usług, jak i są nimi bardziej zainteresowani niż rzesza młodych, nastoletnich, często nie mających zamiaru nabywania produktów użytkowników Facebooka. Przewagą Google+ nad FB są również bardzo popularne hangouty, czyli specjalne wideokonferencje umożliwiające użytkownikom prowadzenie rozmów grupowych nawet do 10 osób jednocześnie. Ta opcja pozwala również firmom na rozmowy ze swoimi klientami, partnerami, podwykonawcami czy ciekawe prezentacje produktów w formie online.

Do celów reprezentacyjnych i promocyjnych zdecydowanie Google+ nadaje się lepiej, ale więcej użytkowników jest na Facebooku, zatem i jego zasięg jest większy: dbając więc o widoczność firmy w sieci warto mieć konta na obu tych serwisach społecznościowych, mimo tego, że żaden nie jest idealny, to oba dają ogromne możliwości rozwoju firmy i docierania do jej klientów. Nie bez powodu mówi się dziś, że bez mediów społecznościowych biznes naprawdę wiele traci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.