Jak zwiększyć sprzedaż na święta?

świąteczne zakupy

Boże Narodzenie, jak również okres przed i po nim to dla wielu firm okazja do zwiększenia sprzedaży. 4 ostatnie miesiące roku to okazja do rozkręcenia obrotów. Jak doprowadzić do ich wzrostu?

Dane prezentowane przez analityków wskazują, że czas pomiędzy wrześniem a grudniem to zwykle ten okres roku, w którym wiele przedsiębiorstw notuje przychody wyższe niż we wcześniejszych miesiącach. W niektórych przypadkach aż 50% rocznych zysków obserwowanych jest właśnie w tym czasie. Nie wszyscy biznesmeni wiedzą jednak, jak skutecznie wykorzystać tę wiedzę. Co zatem zrobić, żeby ostatnie miesiące rzeczywiście były dla naszej firmy najkorzystniejszym okresem roku?

Przede wszystkim należy przeanalizować wcześniejsze miesiące i skupić się na promocji tych elementów oferty, które były w danym roku najpopularniejsze. Można pokusić się o ich nową reklamę lub ulepszenie propozycji wysuwanej do klientów. Analiza osiągnięć firmy z poprzednich miesięcy pozwoli też lepiej określić grupę docelową i spersonalizować ofertę. Jeśli chodzi o publikację nowej oferty i wysyłkę materiałów reklamowych, to należy uważnie określić ich najlepszy termin. Pamiętajmy, że na początku grudnia mamy Mikołajki i już wtedy część osób decyduje się na zwiększone zakupy, więc już 1 grudnia warto wyjść z nową, atrakcyjniejszą propozycją handlową. Nie spóźnijmy się też z ofertą przedświąteczną. Starajmy się określić, o jakiej porze miesiąca obserwowaliśmy wzrost obrotów w poprzednich latach.

Wysyłając newslettery i drukując ulotki pamiętajmy o świątecznej atmosferze. Odpowiednia grafika oraz liczne nawiązania do Bożego Narodzenia są bardzo ważne. Prowadząc działalność handlową sugerujmy, że to nasze produkty dobrze sprawdzą się w roli prezentów. Żeby zachęcić do ich nabywania, możemy pokusić się o publikację pozytywnych opinii klientów o naszej firmie. Najlepiej umieścić je na firmowych kontach na portalach społecznościowych, choć mogą mieścić się na stronie firmy.

Duże znaczenie dla zwiększonych zysków w grudniu ma okres świąteczny. Z tej okazji warto zadbać o życzenia dla klientów, które najlepiej wysłać drogą e-mailową w postaci newslettera, choć w przypadku stałych, najważniejszych klientów dobrym pomysłem mogą być nawet standardowe kartki lub chociaż nowe, okazjonalne ulotki. Trzeba jednak postarać się o ich odpowiednią formę – mają nawiązywać do charakteru firmy, jednocześnie będąc oryginalne, ale też nasycone emocjami, które w tych wyjątkowych dniach są szczególnie istotne. Takie działania zwiększą reputację firmy, a do tego wzmocnią jej relację z odbiorcami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.