Jak budować wizerunek marki? Strategia wizerunkowa

budowanie wizerunku marki

Chociaż największe znaczenie dla klientów ma oferta, z jaką firma do nich wychodzi, to jednak wizerunek marki również jest bardzo istotny. Żeby jednak dotrzeć nim do odbiorców, niezbędne jest obranie odpowiedniej strategii wizerunkowej. Chodzi o to, żeby klienci nie tylko orientowali się w ofercie firmy, ale również o to, by marka była bezproblemowo rozpoznawalna w jak największej grupie społecznej. Powinna budzić przy tym pozytywne skojarzenia i wyróżniać się wśród konkurencji. By uzyskać optymalne efekty, warto skorzystać z tzw. strategii Corporate Identity.

Przede wszystkim, właściciel każdej firmy powinien zdać sobie sprawę z tego, że na jej wizerunek składają się wszelkie komunikaty wysyłane otoczeniu, jak również podejmowane przez nią działania. Nie trafia on wyłącznie do klientów, ale także do kontrahentów, konkurencji, a także do potencjalnych odbiorców, którzy – w zależności od rodzaju komunikatów – mogą, ale nie muszą zainteresować się marką. To, jakie odczucia wzbudzą w nich informacje o marce zależy właśnie od odpowiedniego wizerunku. Jak w takim razie dbać o niego, by zapewniał przedsiębiorstwu sukcesy?

Wizerunek firmy powinien być zgodny z jej tożsamością. Oznacza to, że trzeba mieć plan na markę i plan ten konsekwentnie wcielać w życie. Dzięki temu, będziemy mieli pewność, że promujemy coś, co rzeczywiście istnieje, nie będąc jedynie tanim chwytem marketingowym, który zwróci uwagę odbiorców, lecz nie utrzyma ich na dłuższą metę. Jedność wizerunku i rzeczywistej tożsamości marki to też kwestia zaufania, którym ma firmę darzyć otoczenie. Należy przy tym pamiętać, żeby nie skupić się na tym, co ma odróżniać markę od konkurencji, ale na tym, co ma ją wyróżniać. Chodzi o budowanie całkowicie unikalnego wizerunku, który sprawi, że nikt nie będzie nawet próbował porównywać go do innych marek.

Eksperci podkreślają, że budując wizerunek, nie należy odnosić się do innych firm, ale skupiać na danej jednostce samej w sobie. Wszystko, co ją prezentuje i promuje ma być ściśle związane z jej działaniem, ofertą, wartościami, jakimi kierują się pracownicy, przyczyną jej powstania, jej celami. Ma ona być tworem indywidualnym, w żaden sposób nie powiązanym i nie kojarzącym się z innymi, podobnymi przedsiębiorstwami. Choć zbudowanie takiego wizerunku z pewnością jest trudne, to jednak zapewnia ono powodzenie na długie lata, gromadząc i stale powiększając rzeszę stałych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.