E-handel w Polsce mocno do przodu

zakupy online

Handel elektroniczny ma się w Polsce coraz lepiej. Rośnie liczba internautów dokonujących zakupów w sieci, a firmy działające zdalnie rozwijają się i coraz więcej inwestują w reklamę. Tempo rozwoju e-handlu pozwala nam już gonić Europę.

Przyszłość e-handlu w Polsce jawi się w różowych barwach. Chociaż w porównaniu do krajów Europy Zachodniej wciąż jeszcze wypadamy kiepsko, to jednak eksperci zapewniają, że ten dystans uda nam się zmniejszyć w niedługim czasie. Póki co badania firmy Sociomantic Labs wskazują, że handel elektroniczny najlepiej rozwija się w Wielkiej Brytanii. Na przestrzeni całego minionego roku tamtejsi internauci wydali na zakupy zdalne 112 miliardów euro. Drugie miejsce zajęli pod tym względem Niemcy. Łączna wartość ich e-zakupów wynosiła w 2013r. 45,8 miliarda euro.

W przypadku Polaków łączna suma wydatków na zakupy dokonywane zdalnie w 2014 r. była równowartością tylko 5 miliardów euro. Niemniej jednak e-handel rzeczywiście rozwija się w naszym kraju dynamicznie i coraz więcej osób decyduje się na otwarcie sklepu internetowego. Chodzi tu zarówno o początkujących przedsiębiorców, jak również o firmy z dłuższą historią, które dopiero po latach działalności stacjonarnej postanawiają otworzyć także punkt elektroniczny.

W przypadku tej pierwszej grupy, czyli osób dopiero rozpoczynających przygodę z biznesem, handel internetowy jest najbezpieczniejszą formą sprzedaży. Chodzi tu głównie o komfort finansowy, ponieważ punkt zdalny nie wymaga wynajmowania ani dzierżawienia nieruchomości. Do prowadzenia działalności gospodarczej niepotrzebne są biura ani magazyny. Wystarczy sieć kontaktów z producentami i dystrybutorami, by pozyskiwać towary z konkretnych punktów i od razu wysyłać je klientom. Zwykle także kwestie papierkowe są w tej sytuacji mniej skomplikowane i bez problemu można poradzić sobie z nimi samodzielnie lub korzystając jedynie z niewielkiej pomocy księgowej. Jednym z większych atutów jest też dostęp do praktycznie nieograniczonej liczby klientów i różnorodne opcje marketingowe.

Jeśli natomiast chodzi o firmy poszerzające działalność o e-handel, to zwiększają one w ten sposób swój zasięg, zyskują nowych klientów i mają szansę na jeszcze dynamiczniejszy rozwój. Pojawienie się w sieci jest dla nich dodatkową promocją i daje możliwość lepszego rozreklamowania oferty. Wszystko to wzmacnia markę i zwykle zwiększa jej szansę przetrwania na rynku.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.