W biznesie: reklama natywna vs Content Marketing

Marketing internetowy

Content marketing i reklama natywna to popularne formy promocji on-line i choć są do siebie dość podobne, to jednak z pewnością nie należy ich mylić. Jak zatem nauczyć się je rozróżniać? Oto krótka charakterystyka obu z nich.

Content marketing ma przykuwać uwagę ściśle określonej grupy odbiorców. Są to działania wyraźnie spersonalizowane, a ich zadaniem jest nie tylko przyciągnięcie klienta, ale również jego zatrzymanie. Reklama musi posiadać tu treść wartościową pod względem merytorycznym tak, by rzeczywiście zainteresowała drugą stronę. Ta forma marketingu nie tylko uświadamia grupie docelowej, że firma istnieje, ale ma też rozbudzić zaufanie i pokazać, że przedsiębiorstwo jest w pełni wiarygodne, ze względu na swoje doświadczenie czy zespół pracujących w nim ekspertów. Nie pojawia się tu typowa reklama, a raczej duża ilość przydatnych informacji, które pozwalają odbiorcy stopniowo uświadamiać sobie, że dany produkt lub usługa rzeczywiście są mu potrzebne. Rezygnuje się ze standardowego oddziaływania na emocje, a celuje się w realne potrzeby klienta. Taki sposób działania powoduje, że efekty zastosowania content marketingu zauważalne są zwykle dopiero po dłuższym czasie. Jego największą zaletą jest natomiast możliwość stworzenia grupy stałych klientów, którzy będą wracali do firmy jeszcze wielokrotnie i niemal na pewno polecą ją kolejnym osobom.

Reklama natywna jest bardzo zbliżona do content marketingu, jednak specjaliści zwracają uwagę na fakt, iż ma ona charakter bardziej redakcyjny. Z założenia powinna bardzo skrzętnie „wtapiać” się w tekst o możliwie wysokiej wartości merytorycznej. Wartość ta może być jednak niższa niż w content marketingu. Podobnie jak w poprzedniej opcji, należy tu dbać o poprawność językową i stylistyczną, a treści mają mieć postać łatwą do przyswojenia i przyjemną w czytaniu. Powinny zachęcać do czytania nie pojedynczymi hasłami marketingowymi, a rzeczywistymi ciekawostkami, które się w nich znajdą. Same treści reklamowe mają występować naturalnie, nie wyróżniając się zanadto w reszcie tekstu. Niemniej jednak przy tekście – z reguły tuż nad nim lub zaraz pod nim – powinna znajdować się informacja o tym, że jest to treść reklamowa. Jeszcze jedną ważną różnicą jest fakt, że reklama natywna jest płatna i zawsze pojawia się w serwisach zewnętrznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.